? صبحانه مهمترین وعده غذایی است

صبحانه مهمترین وعده غذایی

? صبحانه مهمترین وعده غذایی است

✅ صبحانه خوردن به عنوان عاملی برای تجدید قوا از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که خواب هستید، بدن به غذا، سوخت و انرژی برای تپش منظم قلب و غذارسانی به مغز احتیاج دارد که بیشتر این سوخت از گلوکزهای خون، ماهیچه ها و شش ها که اکسیژن را به خون می رسانند، تأمین می شود.

با آغاز صبح، بدن از حالت استراحت بیرون می آید و به انرژی و غذا احتیاج دارد و این سوخت را باید از خوردن وعده های غذایی تامین کند.

▫ صبحانه خورها سالم ترند

افرادی که به طور منظم صبحانه می خورند در مقایسه با سایر افراد کمتر دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شوند و میزان استرس و افسردگی نیز در آن ها کمتر است.

همچنین وعده صبحانه نقش مهمی در دریافت فیبر و ویتامین های مورد نیاز بدن دارد.

▫ نقش صبحانه در کاهش وزن یا افزایش وزن

بدن افرادی که عادت به صبحانه خوردن ندارند، در طول روز بیش از سایرین کالری مصرف می کند در نتیجه شانس بیشتری برای چاق شدن دارند.

ﺯﻣﺎنی ﮐﻪ ﻣﺎ ﺻﺒﺤﺎﻧﻪ ﮐﺎفی ﻧمی ﺧﻮﺭﻳﻢ، ﺑﺪن ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮐﻤﺒﻮﺩ می ﮐﻨﺪ ﻭ ‌ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺧﻮﺩﮐﺎﺭ ﻋﻤﻞ ﺫﺧﻴﺮﻩﺳﺎﺯی ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ می ﺩﻫﺪ ﻭ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺁﻥ، ﻭﻟﻊ ﻓﺮﺩ ﺑﺮﺍی ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻭﻋﺪﻩ ﻧﺎﻫﺎﺭ، ﺑﻴﺸﺘﺮ می ﺷﻮﺩ. الگوی غذایی مصرف مرتب صبحانه می‌تواند در کاهش ابتلا به چاقی مؤثر باشد.

▫ نقش صبحانه در سلامتی و بیماری ها

صرف صبحانه کامل، مغذی و منظم در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی نقش بسزایی را ایفا می کند. علاوه بر این خوردن صبحانه کامل برای جلوگیری یا بهبود یبوست توصیه می شود زیرا پر بودن معده باعث افزایش حرکات روده می شود.

همچنین خوردن صبحانه به طور منظم می تواند به جلوگیری از سکته مغزی، حمله قلبی و مرگ ناگهانی نیز کمک کند.

صبحانه مهمترین وعده غذایی است

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.