عوامل موفقیت ثروتمند ترین آشپز جهان,گوردون رمزی

گوردون رمزی

عوامل موفقیت ثروتمند ترین آشپز جهان,گوردون رمزی

  • رمزی ٥٠ ساله، سرآشپز سه ستاره اسکاتلندی تبار است که رستورانهای زیادی را در چهار گوشه جهان را اداره کرده است. وی مولف بیش از ٢٠ جلد کتاب بوده و چهره ای سرشناس در برنامه های تلویزیونی آشپزی می باشد.
  • برنامه تلویزیونی کابوسهای آشپزخانه یکی از شناخته شده ترین آثار، با حضور این سرآشپز همه فن حریف است. او در این برنامه رستورانهای ورشکسته را به کسب و کارهای نمونه و موفق تبدیل میکند.
  • او فرمولی چند مرحله‌ای برای موفقیت ارائه می‌کند که می‌تواند پادزهری در مقابل ایستایی و رکود در کسب‌وکار بوده و بر رونق تجارت بیفزای

مواد لازم براي موفقيت:

  1. باتری‌های روانی خود را از نو شارژ کنید:
    گوردون رمزی متخصص احیای رستورانهای ورشکسته و کسب‌وکارهای بحران زده است. بنابراین گوردون در گام اول و با بهره گیری از اصول روانشناسی نگرش و روانشناسی مثبت نگر، تلاش میکند تا اشتیاق و شور روانی صاحبان رستوران را احیا کند.
  2. یک گوشه طلایی بازار را از آن خود کنید.
    گام اول در حل مشکلات رستورانها و يا اساسا كسب و كارهاى بحران دیده، شناسایی و تعیین بازار هدف است. البته بازار هدف باید خاص و متمایز باشد.
    به این سوال پاسخ دهید:
    “در بازار، شما را با چه ویژگی ای میشناسند؟ آیا جایگاهتان برای مشتریانتان مشخص است؟”
  3. علفهای هرز را پاکسازی کنید
    نوبت به تنظیم منو و فهرست غذایی و به عبارتی محصولات یک کسب و کار میرسد. این فهرست باید علاوه بر گیرایی، با مفهوم و بازار هدف رستوران، فضای آن، انتظارات مشتریان و ظرفیت پخت و پز هماهنگ باشد و به رشد رونق کسب کارمان بیانجامد.
    او به عنوان نمونه رستوران هندی را مثال میزند که بیش از ١٥٠ نوع غذا عرضه میکند، درصورتى كه طبق نظر او این منو باید به حداکثر ١٢ غذا محدود شود. محدود بودن منو نه تنها انتخاب مشتری را تسریع کرده و آن را سهل میكند، بلکه تأمین مایحتاج و آماده سازی غذا را سرعت می بخشد و نتیجه آن کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت و سرعت خدمت رسانی است که معنای آن سودآوری بالاتر است.
  4. ارتباط موثر برقرار کنید
    روابط با مشتری یک دارایی بلندمدت است. بنابراین یکی از بهترین رویکردها برای مقابله با بحران این است که عملکرد بازاریابی را در راستای روابط با مشتری تغییر دهیم.
  5. یک تجربه خلق کنید
    مهمترین شخص در کسب و کار شما، مشتریانتان هستند. از این رو باید تجربه ای به یاد ماندنی برای آنها بیافرینید. آلوین تافلر در کتاب خود به نام شوک آینده از ظهور صنعتی به نام صنعت تجربه سخن میگوید که در آن مردم تمایل دارند تا درصد زیادی از حقوق خود را صرف کسب تجربه های جالب و جدید کنند.
  نایجلا لاوسون

گوردون رمزی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.