طرز تهیه کمپوت سیب و خواص آن

کمپوت سیب

طرز تهیه کمپوت سیب و خواص آن

معمولا افراد برای استفاده از میوه ها در هر فصل و جلوگیری از خراب شدن میوه ها، آنها را به کمپوت تبدیل میکنند. که طرفدار های زیادی نیز دارند. اما برای اطمینان از تمیزی و استفاده از آن با خیال آسوده بهتر است آنها را خودتان تهیه کنید. از طرفی کمپوت های آماده ممکن است از میوه های با کیفیت و شرایط نگهداری مناسب، تهیه نشده باشند. یکی از این کمپوت های پر خاصیت، کمپوت سیب خانگی است. این کمپوت طرز تهیه آسانی دارد. که علاوه بر آنکه میتوانید از آن به عنوان دسر استفاده کنید. برای افراد بیمار نیز بسیار مفید است. این مقاله به منظور آشنایی با طرز تهیه کمپوت سیب خانگی و شناخت خواص آن، تهیه شده است. با ما همراه باشید با روش تهیه انواع کمپوت

مواد اولیه برای تهیه کمپوت سیب

برای تهیه کمپوت سیب در خانه باید ابتدا با مواد لازم آن آشنا شوید. که عبارتند از :

  1. سیب
  2. گلاب
  3. آب
  4. شکر
  5. با توجه به ذائقه و علاقه میتوانید از پوست لیمو ترش تازه نیز استفاده کنید.

تهیه کمپوت سیب

طرز تهیه کمپوت سیب

ابتدا آب را روی حرارت قرار دهید، تا کامل جوش بزند. در زمانی که منتظر جوش آمدن آب هستید. سیب ها را بشورید و پوست سیب ها را بکنید. سپس هر سیب را به چند قسمت تقسیم کنید. و هسته آن را جدا کرده، میتوانید پوست سیب را بگیرید و سیب را نصف نکنید. این موضوع بسته به علاقه شخصی شما دارد. پس از آن که آب جوش آمد شکر و در صورت تمایل پوست لیمو ترش را به آن اضافه کنید. فقط به اندازه آنها توجه داشته باشید و در هر مرحله مزه کمپوت سیب را بچشید. استفاده زیاد از پوست لیمو ترش کمپوت سیب شما را تلخ مزه میکند.

  طرز تهیه کمپوت انجیر و مزیت پزشکی انجیر

بعد از گذشت 4 تا 7 دقیقه، سیب ها را نیز به آب و شکر اضافه کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که تمام قطعات سیب به یک اندازه و در یک سطح پخته نمیشوند. برای جلوگیری از له شدن و عدم یک نواختی در کمپوت سیب، هر چند دقیقه با چنگال سیب ها را تست کنید. و سپس هر کدام که نرم شده بود را از آب خارج کنید. به همین ترتیب تمام سیب را از آب و شکر خارج کنید. در انتها اجازه بدهید آب و شکر آنقدر بجوشد که محتویات آن به اندازه حدودا دو لیوان باقی بماند. به این مایع غلیظ رنگ باقی مانده، شهد گفته میشود. شربت غلیظ به دست آمده را روی سیب ها بریزید. و در آخر کمی گلاب به آن اضافه کنید. حالا اجازه دهید تا کمپوت سیب کاملا خنک شود. سپس درب ظرف آن را ببندید و درون یخچال قرار دهید.

میزان مواد اولیه و زمان تهیه کمپوت سیب

به طور مثال اگر قصد تهیه کمپوت سیب برای 4 تا 6 نفر را دارید. به یک کیلو سیب، 7 قاشق غذاخوری شکر، 30 گرم پوست لیمو ترش، 3 لیوان آب نیاز دارید. میزان گلاب با توجه به ذائقه افراد میتواند متنوع باشد. به طور کلی میتوان گفت زمان مورد نیاز برای تهیه کمپوت سیب 45 تا 50 دقیقه است. تهیه و آماده سازی مواد اولیه 15 تا 20 دقیقه زمان میبرد. آماده سازی و پخت کمپوت سیب نیز، حدودا 30 دقیقه زمان نیاز دارد.

کمپوت سیب

نگهداری کمپوت سیب در زمستان

اگر قصد دارید کمپوت را برای فصل زمستان نگهداری کنید. باید سیب هایی انتخاب کنید که اصلا دچار کرم خوردگی و خرابی نباشند. از طرفی نباید آنها را خورد کنید. بلکه باید پس از شستن سیب ها آنها را پوست بکنید. و آنها را سالم به کمپوت تبدیل کنید. سیب ها را درون ظرف های شیشه ای، بدون فاصله بچینید و شربت و شهد را روی آن بریزید. شیشه را تا لبه پر کنید. جوری که هوای خالی درون ظرف باقی نماند. پس از سرد شدن کامل مواد، درب شیشه را محکم ببندید و آن را یک جای سرد طبیعی مانند انباری نگهداری کنید. میتوانید در صورت تمایل کمپوت گلابی و سیب را به صورت مخلوط تهیه و نگهداری کنید.

کمپوت سیب و خواص آن

  • سیب چه به صورت خام و چه به صورت پخته دارای ویتامین c و A و b2 میباشد. همچنین دارای مقادیر قابل توجهی از آهن، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است. به همین دلیل میتواند از پیری و خشکی پوست جلوگیری کند. همچنین میتواند موجب شادابی و درخشان شدن پوست شما شود. بنابراین کمپوت سیب میتواند برای افرادی که دارای بیماری های پوستی هستند از آن برای کمک به بهبودی پوست استفاده کنند.
  • از طرفی افرادی که به دلیل وجود اسید های میوه نمیتوانند آن را به صورت خام استفاده کنند و دچار درد در معده میشوند. میتوانند آن را به صورت کمپوت استفاده کنند.

کمپوت سیب و خواص آن

  • همچنین استفاده از آن برای افرادی که بیماری معده دارند و یا از سوزش معده در عذاب هستند. بسیار کمک کننده است. و به آرام شدن معده کمک میکند.
  • یکی از خاصیت های جادویی سیب که همچنان در کمپوت سیب نیز پا بر جاست. خوردن و حتی بو کردن آن است. که به طور چشمگیری فشار خون را کاهش داده. از این رو مصرف کمپوت سیب برای افزایش که دارای فشار خون بالا هستند، بسیار تاثیرگذار است.
  • از طرفی وجود اسید های موجود در سیب و حتی کمپوت سیب، بسیار مفید برای لثه و دندان ها است. این اسید ها به هنگام جویدن، باکتری های موجود در دهان را از بین میبرند. همچنین سیب میتواند از خرابی و فرسودگی دندان ها جلوگیری کند و مواد غذایی مانده در دهان را از بین ببرد. یکی دیگر از خواص سیب جلوگیری از به وجود آمدن جرم بر روی دندان ها است. مواد ضد التهاب موجود در سیب مانند دهان شویه عمل میکند.
  • از طرفی کمپوت سیب میتواند از بروز مشکلاتی مانند نقرس و درد در مفاصل جلوگیری کند. میتواند به بیماران کمک کند تا اوره را کاهش دهند.

طرز تهیه کمپوت سیب خانگی فوری

طرز تهیه کمپوت سیب خانگی

برای تهیه کمپوت سیب خانگی به صورت فوری، فقط به مواد اولیه سیب و شکر و آب نیاز است. ابتدا باید سیب ها را بشورید. آنها را به قطعات کوچک تقسیم کنید. پس از آن هسته ها را از سیب جدا کنید. حالا میتوانید سیب ها را روی یک سینی مخصوص فر بچینید و روی آنها را شکر بپاشید. البته برای سالم تر بودن کمپوت مورد استفاده، میتوانید از عسل به جای شکر استفاده کنید. بعد از آن، به مدت 2 دقیقه درون ماکروفر قرار دهید. سپس سیب ها را بر عکس کرده و مجددا به مدت 2 دقیقه درون ماکروفر قرار دهید.

  طرز تهیه کمپوت مخلوط (5 میوه) به 6 روش مختلف

حالا کمپوت سیب شما آماده است. میتوانید آن را هم به صورت سرد و هم به صورت گرم استفاده کنید.این کمپوت در هنگامی که به درد معده دچار شده اید، بسیار کاربردی و تاثیر گذار است. اگر قصد استفاده از آن را به عنوان دسر در مهمانی هایتان دارید. میتوانید به کمپوت کمی وانیل، زنجبیل، نارنگی و متناسب با ذائقه خودتان چاشنی هایی مانند دارچین و گل محمدی به آن اضافه کنید.

میزان مواد اولیه برای این طرز تهیه از کمپوت مانند طرز تهیه کمپوت سیب خانگی است. فقط توجه داشته باشید که زمان آماده کردن مواد اولیه ان حدود 4 تا 7 دقیقه است. و زمان تهیه و پخت آن نیز مجددا حدود 4 تا 7 دقیقه است. و شما میتوانید در زمانی به کوتاهی 10 دقیقه یک دسر برای میهمانی و یا یک میان وعده مقوی آماده کنید. که معمولا تمام افراد راغب به استفاده از آن هستند.

  بهترین غذای سرماخوردگی (مناسب زمستان) چیست؟شیر، مرغ یا ماکارونی؟!

No Comments

Post A Comment