طرز تهیه کمپوت مخلوط (5 میوه) به 6 روش مختلف

کمپوت مخلوط پنج میوه

طرز تهیه کمپوت مخلوط (5 میوه) به 6 روش مختلف

منظور از تهیه کمپوت مخلوط (5 میوه) این است که بتوانیم، پنج نوع میوه را با توجه به خاصیت و ویژگی هایی که دارند در کنار هم، به در یک کمپوت استفاده کنیم. تهیه کمپوت مخلوط باعث می شود تا طعم متفاوتی از میوه ها را تجربه کنیم. برای این منظور بهتر است از میوه های رنگی فصل استفاده کرد تا ظاهر کمپوت مخلوط، نیز خوشمزه و هوس انگیز باشد. برای تهیه کمپوت مخلوط می توانید از انواع میوه ها استفاده کنید. تنها باید همنشینی آنها را مورد توجه قرار دهید تا دچار مشکلات گوارشی نشوید.

کمپوت مخلوط لئوناردطرز تهیه کمپوت مخلوط و نکات آن

در تهیه کمپوت مخلوط، میوه های سفت تر را برای پخت انتخاب نمایید. چون میوه های شل و نرم از همان ابتدا له هستند. میزان استفاده از شکر در کمپوت مخلوط بستگی به ذائقه و رژیم غذایی شما دارد. می توانید از انواع چاشنی ها مانند دارچین، هل، میخک، گلاب، عرق بهار نارنج، زعفران برای آنها استفاده کنید. استفاده از کمی آبلیمو نیز می تواند طعم کمپوت مخلوط را متفاوت کند. برای تهیه کمپوت مخلوط از شعله ملایم و کم استفاده کنید. اگر با شعله زیاد اقدام به تهیه شربت کمپوت مخلوط نماید، احتمالا در مدت زمان کمی با شکرک مواجه خواهید شد. در تهیه کمپوت مخلوط، میوه ها را زیاد ریز نکنید. پس از پخت مواد می توانید، شیشه های کمپوت را به صورت کنسروی تهیه و در یخچال نگهداری کنید. کنسروی کردن کمپوت مخلوط، باعث ماندگاری بیشتر آن می شود. کنسروی کردن کمپوت مخلوط را می توانید هنگام پخت نیز انجام دهید.

  طرز تهیه کمپوت زردآلو در 8 مرحله

طرز تهیه کمپوت مخلوط پنج میوه، روش اول

شلیل، گیلاس، آلو قرمز، هلو و زردآلو پنج میوه ایی هستند که می توانند در کنار هم یک کمپوت مخلوط خوشمزه را برای شما تهیه کنند. برای این منظور در ابتدا باید هسته میوه ها و قسمت های خراب آن را جدا کرد. یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و با توجه به میزان میوه ایی که دارید ، در آن آب بریزید. مقدار آب را کمتر در نظر بگیرید، چون قرار نیست میوه ها آنقدر بپزنند که نرم و له شوند. کمی در آب شکر ریخته و اجازه دهید تا کاملا در آب حل شود. سپس در ابتدا هلو را به مخلوط آب و شکر اضافه کرده و اجازه می دهیم تا کمی نرم شود. سپس بقیه میوه ها را اضافه می کنیم، به مدت 10 دقیقه به آنها اجازه پخت می دهیم. سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و صبر می کنیم تا سرد شود، در نهایت کمپوت مخلوط آماده شده را در شیشه میریزیم و در یخچال از آن استفاده می کنیم.

کمپوت مخلوط با انواع میوه ها

طرز تهیه کمپوت مخلوط پنج میوه، روش دوم

در تهیه کمپوت مخلوط پنج میوه، می توانید از همان ابتدا کمپوت را به صورت کنسروی تهیه کنید. برای این منظور لازم است تا میوه هایی که از نظر سفتی مانند هم هستند را انتخاب نمایید. آنها را تمیز کرده و به قطعات مناسب برش می زنیم. یک شیشه مناسب انتخاب کرده و همه میوه ها را داخل آن می ریزیم. سپس به میزان لازم و ذائقه مقداری شکر به آن اضافه می کنیم. شیشه را تا نیمه از آب پر کرده و در آن را محکم می بندیم. در یک قابلمه مناسب کمی آب ریخته و اجازه می دهیم تا جوش بیاید. سپس شیشه کمپوت مخلوط پنج میوه را در آن قرار داده و اجازه می دهیم شکر درون شیشه کاملا حل شده و میوه ها پخته شوند. با این روش، یک کمپوت مخلوط کنسرو شده خواهید داشت، بدون اینکه میوه ها له شده باشند. تنها نکته در این روش این است که از میوه های شبیه هم استفاده کنید، تا همگی درون شیشه پخته شوند و در ضمن باید مقدرای فضا در بالای شیشه وجود داشته باشد. شیشه را به طور کامل با میوه ها پر نکنید.

  طرز تهیه کمپوت توت فرنگی:2 روش+نکات مهم

طرز تهیه کمپوت مخلوط پنج میوه ، روش سوم

روش تهیه کمپوت مخلوط به شیوه خانگی با استفاده از دو روش پخت مستقیم و غیر مستقیم آن صورت می پذیرد. تفاوت روش ها در استفاده از میزان و نوع شکر است. برای تهیه کمپوت مخلوط پنج میوه، می توانید به جای شکر سفید از شکر قهوه ایی و یا همان شکر سرخ استفاده نمایید. مراحل کار یکسان است، فقط از شیرین کننده سالم تری استفاده می کنیم . شکر سرخ، البته از نوع طبیعی آن منبع غنی از املاح معدنی است. طبع این شیرین کننده گرم و تر است. استفاده از آن برای افراد دیابتی، نسبت به شکر سفید از مضرات کمتری برخوردار است. آهن، کلسیم، پتاسیم، فسفر و منیزیم از جمله مواد معدنی موجود در شکر قرمز هستند.

کمپوت مخلوط پنج میوه

طرز تهیه کمپوت مخلوط پنج میوه، روش چهارم

در این روش از مایکروویو برای پخت کمپوت مخلوط استفاده می شود. برای این منظور پنج میوه مناسب را انتخاب کنید که از نظر مزه و سفتی به هم نزدیک باشند. میوه ها را تمیز کرده و به قطعات دلخواه خرد می کنیم. به میزان کافی شکر و آب را باهم مخلوط کرده و در مایکروویو قرار میدهیم تا شکر کاملا در آب حل شود. برای این منظور می توانید مایکروویو را با حداکثر قدرت دو دقیقه تنظیم کنید. البته قدرت مایکروویو بستگی به میزان مواد اولیه شما دارد. سپس شربت تهیه شده را بر روی میوه ها ریخته و دوباره به مدت پنج دقیقه در مایکروویو قرار دهید. کمپوت مخلوط میوه را بیرون بیاورید و اجازه دهید تا سرد شود، می توانید از چاشنی هایی مانند عرقیات گیاهی برای طعم و مزه بیشتر استفاده نمایید.

طرز تهیه کمپوت مخلوط پنج میوه، روش پنجم

تهیه کمپوت مخلوط پنج میوهدر این روش سعی می شود تا کمپوت مخلوط میوه، به شیوه ایی تهیه شود تا افراد دیابتی نیز در استفاده از آن مشکلی نداشته باشند. شیوه کار همانند روش های قبلی است. می توانید از انواع میوه های فصل استفاده نمایید. از آنجا که استفاده از شکر سفید برای افراد دیابتی ضرر دارد، بهتر است از شکر دیابتی برای تهیه کمپوت مخلوط پنج میوه استفاده کنید. شکر دیابتی، که از آن به عنوان شکر رژیمی نیز یاد می شود در غذاهای کم کالری مورد استفاده قرار می گیرد. این قند رژیمی توسط بدن جذب نخواهد شد و از طریق ادرار دفع می شود. بنابراین استفاده از شکر دیابتی و یا رژیمی در تهیه کمپوت مخلوط پنج میوه، خطری را برای افراد دیابتی به همراه نخواهد داشت. استفاده از این نوع شکر در پخت انواع کیک، شیرینی و مربا رایج است. استفاده از این شکر کاهش جذب کالری را به همراه خواهد داشت . در مصرف آن هیچ محدودیتی وجود ندارد. یعنی مادران باردار، شیرده و کودکان در هر سنی می توانند به جای شکر سفید از شکر رژیمی استفاده کنند.

  مربای کمپوت آناناس؛ طرز تهیه+ خواص مربای کمپوت آناناس

طرز تهیه کمپوت مخلوط پنج میوه، روش ششم

در تهیه کمپوت مخلوط پنج میوه، می توانید از عسل به عنوان شیرین کننده استفاده نماییم. نکته ایی که در رابطه با عسل باید به آن توجه کرد. همنشینی آن در کنار سایر میوه ها است. برخی از میوه ها هستند که توصیه می شوند درکنار عسل از آنها مصرف نشود. بنابراین قبل از جایگزین کردن عسل به جای شکر سفید، باید از این موضوع مطمئن شوید. همچنین نکته دیگری که در رابطه با عسل گفته می شود، این است که نباید تحت حرارت شدید باشد، بنابراین بهتر است ابتدا میوه را پخته و در نهایت عسل را به آن اضافه نمایید، تا با حرارت آب حل شود.

No Comments

Post A Comment