طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی+ روش نگهداری طولانی مدت

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی+ روش نگهداری طولانی مدت

هدف از نگارش این مقاله ما آشنایی با طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی است. همچنین علاوه بر توضیح چگونگی تهیه این کنسرو بیان می کنیم که چه روشی به کار بگیرید تا بتوانید این کنسرو را به مدت طولانی تری نگهداری نمایید. بنابراین اگر می خواهید با طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی و روش نگهداری طولانی مدت کنسرو نخود فرنگی آشنا شوید می توانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

در واقع یکی از کنسروهایی که اغلب خانواده ها تمایل دارند که آن را انجام دهند تهیه کنسرو خانگی است. چرا که تهیه کنسرو در منزل به خانواده ها این اطمینان را می دهد که سلامت کنسروی که تهیه کرده اند تضمین شده است زیرا که از کیفیت و مواد اولیه به کار رفته در این کنسرو آگاه هستند. این مساله سبب شد که امروزه افراد به سمت تهیه کنسرو خانگی روی بیاورند.

جوشاندن کنسرو نخود فرنگی

از این کنسروهای خانگی که افراد دوست دارند طرز تهیه آن را یاد بگیرند کنسرو نخود فرنگی است. این مساله سبب شد که ما نیز در این مطلب طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی به همراه روش نگه داری صحیح آن که سبب می شود تا مدت های طولانی بتوانید از این کنسرو استفاده نمایید را توضیح دهیم.

  سالاد نخودسبز و چدار

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی به همراه روش نگهداری طولانی مدت کنسرو نخود فرنگی

در واقع کنسرو نخود فرنگی از آن کنسروهایی که است که تهیه آن در منزل بسیار ﺁسان است. از این رو می توان به راحتی این کنسرو را در منزل تهیه نمود. نکته ای که حائز اهمیت این است که شما علاوه بر طرز تهیه این کنسرو باید با روش نگهداری آن نیز ﺁشنا شوید تا بتوانید این کنسرو را در طولانی مدت برای خود نگه دارید.

داشتن کنسرو نخود فرنگی از آن جهت برای خانواده مهم است که می توان از آن در انواع سالادها و غذاهای متنوع و خوشمزه استفاده نمود. حال که با این نکات آشنا شدیم به معرفی طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی و روش نگهداری طولانی مدت کنسرو نخود فرنگی می پردازیم. با ما همراه باشید:

ابتدا باید با مواد اولیه این کنسرو ﺁشنا شویم. مواد اولیه برای تهیه این کنسرو عبارتند از: نخود فرنگی دانه شده به مقدار لازم، آب به میزان لازم، نمک به میزان لازم و چند عدد شیشه متوسط بعد از آشنایی با مواد اولیه این کنسرو طرز تهیه آن را توضیح می دهیم.

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی

برای تهیه این کنسرو در ابتدا باید نخود فرنگی ها را از پوسته اصلی جدا کنید. به این ترتیب که پوسته نخود فرنگی را شکاف می دهید و نخود فرنگی ها را از داخل آن جدا و بیرون می آورید. پس از جدا کردن نخود فرنگی ها از پوسته باید آن ها را بشویید و آن ها را در شیشه هایی که تهیه کرده اید بریزید. این شیشه ها را از نخود فرنگی پر کنید.

در قسمت بعدی باید مقداری آب در یک ظرف بریزید و آن را روی شعله بگذارید تا حرارت ببیند. سپس این آب را بگذارید تا سرد شود. سپس به آن مقداری نمک اضافه کنید تا لب شور شود. پس تا اینجای کار شیشه هایی دارید پر شده از نخود فرنگی ها و ظرفی با محلول آب نمک. حال طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی به این صورت است که شیشه های پر شده از نخود فرنگی را با محلول آب و نمک پر می کنید.

سپس قابلمه ای بردارید و درون آن اب سرد بریزید و این شیشه ها را درون قابلمه قرار دهید و سپس قابلمه را روی حرارت بگذارید. لازم به ذکر است که در این قسمت نکته ای را یادآوری کنیم. زمانی که قابلمه حاوی شیشه ها را روی شعله گذاشتید در زمانی که آب قابلمه شروع به جوشیدن کرد باید درب شیشه ها را بردارید.

آب این قابلمه که شروع به جوشیدن کرد باید بگذارید تا به مدت نیم ساعت این جوشیدن ادامه داشته باشد. در این مدت آب درون شیشه ها نیز شروع به جوشیدن می کند. در حین این عمل چک کنید که در زمانی که نخود فرنگی ها نرم شدند و اگر مشاهده کردید که آب درون شیشه ها کم شد می توانید از محلول آب و نمک قابلمه که جوشیده است استفاده کنید و شیشه ها را با آن آب پر کنید.

روش نگه داری طولانی مدت کنسرو نخود فرنگی

پس از این مرحله می توانید درب شیشه ها را ببندید و باز هم به مدت 15 دقیقه در همین حال بگذارید تا بجوشد. در این زمان است که شیشه های حاوی نخود فرنگی کاملا هواگیری شده اند و می توان گفت که کنسرو نخود فرنگی آماده است.

حال که کنسرو نخود فرنگی آماده شد روش نگهداری طولانی مدت کنسرو نخود فرنگی را بیان می کنیم. در این مرحله بعد از اینکه آب درون قابلمه سرد شد می توانید شیشه های نخود فرنگی را بیرون بیاورید تا خنک شوند. این روش به شما کمک می کند تا دیگر نیازی نباشد اول نخود فرنگی ها را بسته بندی کنید و در فریزر بگذارید و سپس برای استفاده آن ها را بیرون بیاورید و آن ها را بپذید.

این روش کمک می کند که هم نخود فرنگی ها خاصیت خود را حفظ کنند و هم علاوه بر اینکه طعم خود را از دست ندهند سبب می شود که طعم بهتری نیز داشته باشند. از مزایای این روش نیز این است که پس از اینکه شیشه های کنسرو نخود فرنگی سرد شدند می توانید آن ها در داخل یخچال بگذارید و نگهداری کنید و در زمان استفاده فقط درب آن ها را باز کنید.

  طرز تهیه املت نخود فرنگی

نکته دیگری که یادآوری آن لازم است این است که حتما بمانید تا اب درون قابلمه سرد شود و بعد شیشه ها از درون ان بیرون بکشید و قبل از سرد شدن این کار را انجام ندهید چرا که ممکن است شیشه های کنسرو بر اثر سرد و گرم شدن محیط ترک بردارند.

خواص کنسرو نخود فرنگی

خواص کنسرو نخود فرنگی

شاید سوالی که ذهن هر شخصی را به خود درگیر کند این باشد اهمیت کنسرو نخود فرنگی چیست؟ پاسخ این سوال این است که همان طور که در بالا نیز اشاره شد، تهیه کنسرو نخود فرنگی به روش گفته شده سبب می شود که خواص کنسرو نخود فرنگی حفظ شود. این مساله سبب می شود که این کنسرو حاوی خواص مختلفی باشد.

از جمله خواص کنسرو نخود فرنگی عبارتند از: داشتن انواع ویتامین ها اعم از b2، b3، b6 و b1 که سوخت و کاهش کلسترول بسیار ضروری هستند. منبع غنی از آهن و مواد معدنی و ویتامین c  است که برای خوب کار کردن سلول های خونی بسیار مفید است. به دلیل داشتن منبع اهن و مواد معدنی سبب جلوگیری از کم خونی و کاهش سیستم ایمنی بدن می شود به دلیل داشتن مواد نشاسته ای فراوان دارای انرژی فراوانی است. و …

طرز استفاده کنسرو نخود فرنگی لئونارد

شاید اغلب ما بدانیم طرز استفاده کنسرو نخود فرنگی لئونارد  اینگونه است که حتما آن را بجوشانید.

کنسرو نخود فرنگی

جوشاندن کنسرو نخود فرنگی سبب می شود که باکتری های خطرناکی که در شرایط بدون اکسیژن مانند درون قوطی کنسروها فعالیت می کنند غیر فعال شوند. لذا جوشاندن کنسرو نخود فرنگی قبل از مصرف الزامی است چرا که جوشاندن کنسرو نخود فرنگی برای جلوگیری از انتقال بیماری ها الزامی است.

  سوپ نخودفرنگی
No Comments

Post A Comment