15 مزایا و معایب پزشکی بلال برای شما

ذرت

15 مزایا و معایب پزشکی بلال برای شما

ذرت در دسته غلات قرار می گیرد و از خانواده بزرگ گندمیان محسوب می شود که استفاده از آن به 10000 سال قبل بر می گردد که مردم بومی جنوب مکزیک جزو اولین افراد مصرف کننده ذرت به شمار می روند. رشد این گیاه به صورت تک پایه صورت می گیرد و بخش گل آذین ماده به تولید دانه یا میوه ذرت می پردازد. خواص ذرت در بین مردم زبانزد است و به عنوان یکی از گیاهان پر مصرف، طرفداران زیادی دارد. از این گیاه در کشورهای مختلف جهان به عنوان یک منبع غذایی استفاده می کنند. البته کاربرد زیادی در بخش تغذیه دام، سوخت زیستی و ماده اولیه در صنعت هم دارد.

خواص ذرت را نام ببرید؟

برای بهبود فعالیت های فیزیولوژیکی بدنتان از ذرت استفاده کنید زیرا حاوی ویتامین B5 است. و این ویتامین به سیستم بدن کمک می کند. ویتامین B به میزان قابل توجهی دراین گیاه می باشد که می تواند به درمان بیماری های مختلف کمک کند. فیبر موجود در ذرت به دستگاه گوارش کمک بسیاری کرده و مشکلات هضم غذا را تا حد زیادی برطرف می سازد.

خواص ذرت

همچنین فولیتی که در ذرت وجود دارد، موجب ایجاد سلول های جدید می شود. اگر از ذرت به عنوان غذا استفاده کنید، نه تنها در پیشگیری از ابتلا به سرطان موثر است بلکه سطح کلسترول خون را کاهش داده و امکان ابتلا به سرطان روده را کم می کند. خانم هایی که بر اثر کمبود ویتامین D  و انواع ویتامین های دیگر به بیماری کم خونی دچار می شوند، می توانند مصرف روزانه ذرت را در دستور کار قرار دهند و تا حد زیادی این اختلال را رفع کنند.

  همه‌چیز در مورد ذرت

منیزیم یکی از املاح موجود در این گیاه می باشد که مصرف آن بهبود گرفتگی عضلات را به دنبال دارد. استفاده از ذرت برای افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود که قند خون را تا حد زیادی کاهش می دهد. اضافه کردن یک فنجان ذرت به میان وعده غذایی می تواند از مبتلا شدنتان به سرطان روده بزرگ جلوگیری کند . پیشنهاد می شود کودکان و نوجوانان در حال رشد از این گیاه استفاده کنند، زیرا سرشار از کلسیم و فسفر است که به استخوان سازی کمک شایانی می کند.

ذرت در دسته ی غلات

آیا می خواهید با دیگر خواص های ذرت آشنا شوید؟

  • مواد شیمیایی گیاهی:ذرت سرشار از مواد شیمیایی گیاهی آنتی اکسیدانی می باشد که با توجه به نوعی که دارد، تغییر پیدا می کند.. در ذرت بنفش می توان ماده ای به نام پروتوکاتکوئیک را مشاهده کرد که عملکرد آن مانند یک آنتی اکسیدان قوی است و در مقابل نوع آبی آن سرشار از خواص آنتوسیانین می باشد. البته نمی توان از میزان زیاد کارتنوئید ذرت زرد چشم پوشی کرد که حجم بالایی از زئانتین و لوتئین را در خود دارد. به همین دلیل اگر در برنامه رژیم غذایی خود مصرف ذرت را هم قرار دهید، در واقع به سلامتی خود کمک کرده اید.
  • سرشار از کربوهیدرات: کربوهیدرات در ذرت به میزان قابل توجهی وجود دارد، به همین دلیل می تواند تامین کننده 82 درصد از کالری باشد. پس حواستان باشد که مصرف یک فنجان از ذرت برابر با دریافت 80 کالری است. درست مصرف کردن این گیاه برای افرادی که قصد چاق شدن را دارند، پیشنهاد خوبی است.
  • از قلب محافظت می کند:روغن ذرت با بیماری های قلبی و عروقی مقابله می کند که استفاده از آن برای افزایش هر چه بیشتر سلامتی قبل توصیه می شود. همچنین در این گیاه می توان شاهد اسیدهای چرب امگا 3 و واسیدهای چرب امگا 6 بود که اسیدچرب امگا 3 از توانایی کنترل کلسترول بد برخوردار است. به همین دلیل می توان گفت تا حد زیادی احتمال ابتلا به سکته و حمله قلبی وجود ندارد.

مبارزه با انواع بیماری ها با خوردن ذرت

  • جلوگیری از بی خوابی:هر فردی در صورت داشتن کمبود آهن به بی خوابی دچار می شود و از آنجایی که ذرت سرشار از آهن است که جزو مواد معدنی های بسیار مهم هم می باشد، به مشکل افراد بی خواب کمک کرده و مصرف آن از بی خوابی احتمالی جلوگیری می کند.
  • مبارزه با بیماری های مو:یکی دیگر از خواص ذرت، بهبود بخشیدن سلامت مو و پوست سر می باشد. اگر می خواهید موی نرم و صافی داشته باشید، بهتر است روغن ذرت را استفاده کنید. اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 نه تنها به کنترل هرگونه التهابی کمک می کند بلکه توانایی جلوگیری از پوسته شدن و خشک شدن پوست سر را دارد.پس استفاده از روغن ذرت را برای سلامت موی خود فراموش نکنید.

ذرت دارای ویتامینB5است

  • افزایش سلامتی بافت ها:اگر ذرت در برنامه رژیم غذایی هر فردی قرار گیرد، باعث تقویت ارتباط بافت هایی مانند غضروف، تاندون، ماهیچه ها، رباط و استخوان ها می شود. همچنین این گیاه می تواند سطح قند خون را ثابت نگه دارد و با شکستن چربی و کربوهیدرات به تامین انرژی مورد نیاز افراد بپردازد.

از مضرات ذرت چه می دانید؟

  • ایجاد نفخ:وجود درصد بالایی از نشاسته در ذرت باعث می شود که بعد از مصرف آن، منجر به شکستن نشاسته در روده بزرگ شده و تولید گاز زیاد را به دنبال داشته باشد. پس یادتان باشد مصرف زیاد باعث می شود که نفخ را تجربه کنید.
  • مضر برای افراد دیابتی:استفاده از این گیاه باعث افزایش قند خون بدن شده و برای افراد مبتلا به دیابت ضرر دارد. پس افراد مبتلا به دیابت از مصرف زیاد ذرت خودداری کنند.
  • واکنش های حساسیتی:برخی افراد با مصرف این گیاه ممکن است با حساسیت هایی مانند تورم غشای مخاطی، راش پوستی، استفراغ و … رو به رو شوند و برای برخی دیگر حمله آسم و آنافیلاکسی را به دنبال دارد که توصیه می شود آن را به اندازه مصرف کنید که عوارضی برایتان در پی نداشته باشد.

مضرات ذرت

  • پوسیدگی دندان:همان طور که می دانید در این گیاه قند زیادی وجود دارد که مصرف آن در بعضی از افراد پوسیدگی دندان هایشان را ایجاد می کند. البته ممکن است خیلی کم این اتفاق رخ دهد و برای جلوگیری از آن بهتر است بعد از مصرف دندان های خود را مسواک بزنید.

تفاوت ذرت و بلال چیست؟

در رابطه با تفاوت ذرت و بلال باید بگوییم که ذرت و بلال فرق چندانی با هم ندارند و در واقع می توان گفت ذرت نام دیگر بلال است. اما در گذشته افراد مختلف بلال ها را کباب می کردند و در خیابان به مردم می فروختند.

تفاوت ذرت و بلال

این بلال امروزه به ذرتی تبدیل شد که آن ها را به صورت کنسرو ذرت در سوپرمارکت ها و فروشگاه ها برای فروش قرار می دهند و طرفداران زیادی دارد. توصیه می شود که ذرت را به صورت بخار پز شده تهیه کنید یا برای خوردن آن را کباب کنید. فقط حواستان باشد که هنگام کباب شدن نسوزد که سوختن هر ماده غذایی احتمال سرطان را به دنبال دارد.

No Comments

Post A Comment