بهترین روش‌های جلوگیری از مواجهه با ویروس کرونا

مواجهه با ویروس کرونا

بهترین روش‌های جلوگیری از مواجهه با ویروس کرونا

پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا با شیوع دوباره‌ی این ویروس از اهمیّت بالایی برخوردار است زیرا این ویروس بسیار خطرناک و کشنده محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا بهترین روش‌های جلوگیری از مواجهه با ویروس کرونا را به شما عزیزان معرّفی نماییم و اطّلاعاتی را در این زمینه عرضه کنیم.

بهترین روش‌های جلوگیری از مواجهه با ویروس کرونا کدامند؟

روش‌های مختلفی برای جلوگیری از مواجهه با ویروس کرونا وجود دارند و در این قسمت قصد داریم تا تعدادی از روش‌های را به شما معرّفی نماییم.

پرهیز از دست دادن یکی از روش‌های جلوگیری از مواجهه با ویروس کرونا

از دست دادن پرهیز نمایید:

دست‌های انسان اصلی‌ترین ابزار برقراری ارتباط با دنیای بیرون محسوب می‌شوند و دائماً در مواجهه با آلودگی‌ها و عوامل بیماری‌زا قرار دارند. دست دادن می‌‌تواند موجب افزایش احتمال انتقال ویروس‌های خطرناکی همچون ویروس کرونا به انسان شود و می‌تواند با عدم انجام آن از مواجهه با ویروس کرونا جلوگیری کرد.

شستشوی مداوم دست‌ها یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از مواجهه با ویروس کرونا می‌باشد:

شستشوی مداوم دست‌ها موجب رفع آلودگی‌های انتقال یافته به آن‌ها می‌شود و می‌تواند خطر مواجهه با ویروس کرونا را به میزان قابل توجّهی کاهش دهد. بنابراین، شما می‌توانید با شستشوی مداوم دست‌های خود از ابتلا به این بیماری خطرناک جلوگیری نمایید.

  ویروس کرونا (coronaviruses) چیست؟ 36 نکته در مورد کرونا ویروس

از تماس دست‌‌ها با دهان و یا چشم‌ها پرهیز کنید:

ویروس کرونا قابلیّت انتقال از طریق تماس مستقیم با چشم و یا دهان را دارا می‌باشد و به همین دلیل، باید از برقراری تماس مستقیم با چشم‌ها و یا دهان جلوگیری کرد تا احتمال مواجهه با ویروس کرونا کاهش یابد.

از برقراری ارتباط فیزیکی با افراد مشکوک و یا بیمار خودداری نمایید:

عدم ارتباط با افراد بیمار و یا مشکوک به بیماری یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از مواجهه با ویروس کرونا می‌باشد و باید به آن توجّه کرد. این بیماری از دوره‌ی نهفتگی طولانی مدّتی برخوردار است و به سرعت در حال پخش شدن در سراسر جهان است و به همین دلیل، باید از مواجهه‌ی فیزیکی با افرادی که به این بیماری مبتلا هستند خودداری کرد.

از ماسک‌های تنفّسی استفاده کنید تا احتمال مواجهه با ویروس کرونا کاهش یابد:

استفاده از ماسک‌های تنفّسی یک روش برای جلوگیری از مواجهه با ویروس کرونا

ماسک‌های فیلتردار همچون ماسک N95 احتمال مواجهه با ویروس کرونا را به میزان قابل توجّهی کاهش می‌دهند. این ماسک‌ها از ورود قطرات بزرگ آب و یا گرد و خاک به داخل سیستم تنفّسی جلوگیری می‌نمایند و از این طریق احتمال مبتلا شدن به این بیماری را کاهش می‌دهند.

با این حال، این روش از بازده کاملی برخوردار نیست و تنها احتمال انتقال بیماری را کاهش می‌دهد و باید از آن در کنار سایر روش‌های پیشگیری از این بیماری استفاده کرد.

استفاده از مواد غذایی با ارزش غذایی بالا

در هنگام مقابله با ویروس های خطرناکی مانند کرونا استفاده از مواد غذایی با ارزش غذایی بالا همچون انواع ویتامین ها مانند ویتامین D و ویتامین C (ویتامین ث) می تواند به افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن کمک نمایید تا در برابر انواع بیماری ها و ویروس ها مقاومت بیشتری از خود نشان دهند.قرار دادن این مواد در چرخه غذایی کمک شایانی به شما خواهد کرد.

از تجمّع در مکان‌های شلوغ پرهیز نمایید:

حضور یافتن در مکان‌هایی که از تراکم جمعیّتی بالاتری برخوردار هستند زمینه‌ی انتقال بیماری‌های ویروسی مختلف همچون ویروس کرونا را افزایش می‌دهند. مترو، اتوبوس، بازارچه‌های خرید و مکان‌هایی از این دست جزو شایع‌ترین و آلوده‌ترین مکان‌ها از نظر وجود ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زا محسوب می‌شوند و با پرهیز از حضور در این مکان‌ها می‌توان از مواجهه با ویروس کرونا جلوگیری کرد.

ضد عفونی کردن اشیا و مکان‌‌هایی که در مواجهه با دست‌ها قرار دارند می‌تواند احتمال مواجهه با ویروس کرونا را به میزان قابل توجّهی کاهش دهد:

اشیاء مختلفی در منزل و محل کار وجود دارند که در ارتباط با دست‌ها و بدن افراد مختلفی هستند و به همین دلیل می‌توانند ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زا را به راحتی به انسان منتقل نمایند. دستگیره‌ی درها، سطح میز، پیشخوان‌های دفاتر دولتی و دستگیره‌ی یخچال جزو مواردی هستند که ارتباط با آن‌ها می‌تواند احتمال انتقال این بیماری را افزایش دهد و می‌توان با ضدّ عفونی کردن صحیح این وسایل از مواجهه با ویروس کرونا جلوگیری کرد.

  بهترین غذای سرماخوردگی (مناسب زمستان) چیست؟شیر، مرغ یا ماکارونی؟!

از مصرف غذاها در رستوران‌ها و فست فود‌ها جلوگیری نمایید:

این مسئله از دو جهت دارای اهمیّت است. مورد اوّل این است که این رستوران‌ها و فست فود‌‌ها جزو مکان‌های عمومی و پر تردد محسوب می‌شوند و احتمال انتقال ویروس کرونا را افزایش می‌دهند و همچنین، غذاهای سرو شده در این مکان‌ها می‌توانند به دلیل داشتن مشکلات بهداشتی احتمال انتقال ویروس کرونا را افزایش دهند و با پرهیز از حضور در این مکان‌‌ها می‌توان احتمال مواجهه با ویروس کرونا را به میزان قابل توجّهی کاهش داد.

شستشوی مداوم دست‌ها احتمال انتقال این بیماری را کاهش دهد

از تخته‌ی برش متفاوتی برای برش موادّ غذایی خام و پخته شده استفاده نمایید تا احتمال مواجهه با ویروس کرونا کاهش یابد:

فرایند پختن غذاها منجر به از بین رفتن قسمت عمده‌ای از پاتوژن‌ها و عوامل بیماری‌زا می‌شود و مصرف غذاهای نیم پز و یا خام می‌تواند مشکلات بهداشتی فراوانی را برای شما ایجاد کند. شما می‌توانید با پخت کامل ترکیبات گوشتی و پروتئینی به میزان قابل توجّهی احتمال مواجهه با ویروس کرونا را کاهش دهید.

همچنین، توصیه شده است که تخته استفاده شده برای برش گوشت خام باید متفاوت با تخته استفاده شده برای ترکیبات غذایی پخته شده باشد و رعایت این مورد می‌تواند شما را از مواجهه با عوامل بیماری‌زا حفظ کند.

استفاده از دستکش مناسب در هنگام مواجهه با افرادی که مشکوک به بیماری هستند:

امروزه دستکش‌های لاتکس و وینیل در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف در بازار موجود هستند و استفاده از آن‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از مواجهه با ویروس کرونا می‌باشد. این مسئله مخصوصاً در هنگام مواجهه با افراد بیمار و یا مشکوک به بیماری از اهمیّت بالایی برخوردار است و می‌تواند از مواجهه‌ی شما با ویروس‌های خطرناکی همچون کرونا جلوگیری نماید.

ضد عفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات احتمال مواجهه با ویروس کرونا را به میزان قابل توجّهی کاهش می‌دهد:

سبزیجات و میوه‌ها از زمان برداشت محصول تا رسیدن به منزل شما مسیرهای طولانی و مراحل مختلفی را طی می‌کنند و در مواجهه‌ی مستقیم با عوامل بیماری‌زا قرار دارند. شستشوی صحیح میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند میزان مواجهه شما با عوامل بیماری‌زا را به میزان قابل توجّهی کاهش دهد و ریسک ایجاد بیماری توسّط این مواد غذایی را از بین ببرد.

استفاده از محلول پرکلرین برای شستن میوه‌‌ها و سبزیجات ماثر‌ترین روش جلوگیری از مواجهه با ویروس کرونا و سایر عوامل بیماری‌زا محسوب می‌شود و می‌‌توان با انجام آن احتمال انتقال بیماری‌‌های مختلف را کاهش داد. این محلول شستشو دارای ترکیبات کلر فعّال می‌باشد و توانایی از بین بردن عوامل بیماری‌زا را دارد و می‌توان با استفاده از آن سبزیجات و میوه‌ها را ضد عفونی کرد.

مواجهه با ویروس کرونا می‌تواند مشکلات بهداشتی فراوانی را برای شما ایجاد کند

در صورت عدم دسترسی به این ترکیب می‌توانید از محلول آب نمک معمولی برای ضد عفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات استفاده نمایید و با اطمینان بیشتری این نوع موادّ غذایی را مصرف کنید. با این حال، قدرت محلول آب نمک به اندازه‌ی پرکلرین نیست و نمی‌تواند تمامی عوامل بیماری‌زا را از بین ببرد.

اگر به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستید باید نکات بهداشتی را بیشتر از سایرین رعایت نمایید:

مشاهده شده است که بیماری‌های زمینه‌‌ای مختلف همچون: دیابت، بیماری‌های قلبی، آسم و بیماران مبتلا به ضعف سیستم ایمنی بیش از سایرین در خطر مواجهه با ویروس کرونا قرار دارند و به همین دلیل، این افراد باید نکات بهداشتی ذکر شده را بیش از سایرین رعایت کنند زیرا عوامل زمینه‌ای ذکر شده موجب کاهش توانایی مقابله‌ی بدن با عوامل بیماری‌زا می‌شوند و این عامل می‌تواند احتمال ابتلای این افراد به بیماری‌های دیگری همچون کرونا را به میزان قابل توجّهی افزایش دهد.

  داروهای گیاهی برای درمان سرماخوردگی

بنابراین، این افراد باید با وسواس بیشتری موارد بهداشتی و ایمنی را رعایت نمایند زیرا ابتلا به این بیماری در این افراد می‌تواند کشنده باشد.

ویروس کرونا

جمع‌بندی: رعایت بهداشت شخصی و جلوگیری از مواجهه با عوامل بیماری‌زا اصلی‌ترین روش‌های پیشگیری از مواجهه با ویروس کرونا می‌باشد و می‌توان با رعایت نکات بهداشتی احتمال انتقال این بیماری را به میزان قابل توجّهی کاهش داد.

همچنین، افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید با حسّاسیت بیشتری نکات بهداشتی را رعایت نمایند زیرا مبتلا شدن به ویروس کرونا در این افراد می‌تواند کشنده باشد. امیدوارم از مطالب ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

No Comments

Post A Comment