18 خاصیت آب آلوئه ورا و طرز تهیه نوشیدنی آلوئه ورا

آب آلوئه ورا

18 خاصیت آب آلوئه ورا و طرز تهیه نوشیدنی آلوئه ورا

ما در این مقاله ابتدا 18 خاصیت آب آلوئه سپس طرز تهیه نوشیدنی آلوئه ورا توضیح می دهیم. همچنین علاوه بر این موضوعات در مورد خاصیت نوشیدنی آلوئه ورا نیز صحبت می کنیم و اشاراتی به آلوئه ورا سمی و مضرات آلوئه ورا داریم. از این رو اگر مشتاق کسب اطلاعات در این زمینه هستید می توانید در این مقاله همراه ما باشید.

همان طور که می دانیم گیاه آلوئه ورا یکی از گیاهان پر خاصیت محسوب می شود. آب آلوئه ورا که امروزه نوشیدنی های مختلفی با ﺁن تهیه می شود سرشار از خاصیت است که ما در این مطلب طرز تهیه نوشیدنی آلوئه ورا توضیح و خاصیت نوشیدنی آلوئه ورا را نیز مورد بررسی قرار می دهیم.

آب آلوئه ورا

 

از آنجایی که بیشتر خواص گیاه آلوئه ورا در برگ های آن ذخیره شده است لذا برای تهیه آب آلوئه ورا نیز برگ های این گیاه برداشت می شود. از مفیدترین و مهم ترین موادی که در برگ های این گیاه وجود دارد ساپونین، ویتامین C، B و E، آمینو اسید، آنزیم ها، بتا کاروتن و دیگر مواد معدنی می باشد.

  طرز تهیه کمپوت آلوئه ورا + 5 نکته شفاف و خوشمزه شدن

قبل از اینکه به خاصیت نوشیدنی آلوئه ورا بپردازیم ابتدا توضیح می دهیم که آب آلوئه ورا چیست.

گیاه آلوئه ورا چیست؟

قبل از اینکه به 18 خاصیت آب آلوئه ورا بپردازیم و در مورد خاصیت نوشیدنی آلوئه ورا صحبت نماییم به معرفی گیاه آلوئه ورا می پردازیم. در واقع گیاه آلوئه ورا یا شَب ‌یار یا صبر زرد یک گونه خاص و ﺁبدار از دسته گیاهان از جنس ﺁلوئه است. این گیاه در مناطقی که دارای آب و هوای گرمسیری هستند به خوبی رشد می کنند. گیاه آلوئه ورا از دسته گیاهانی است که از قدیم الایام جزء گیاهان دارویی محسوب می شد و خاصیت های بی شماری دارد. همان طور که گفتیم این گیاه جزء گیاهان ﺁبدار است.

از ویژگی های گیاهان ﺁبدار این است که با ذخیره آب در برگ های گوشتی و ساقه های خود سبب تطبیق خود با آب و هوای گرم و خشک می شوند. این ویژگی سبب می شود که این گیاهان بتوانند گرما و کم آبی های طولانی را تحمل نمایند.

گیاه آلوئه ورا

این گیاه که یک گیاه بومی آفریقای جنوبی است دارای برگ های نیزه ای کلفت است که این برگ ها گوشتی و دارای لبه های دندانه دار هستند. برگ های این گیاه به رنگ سبز یا خاکستری هستند. برگ های این گیاه از پر خاصیت ترین بخش های این گیاه محسوب می شوند به طوری که بیش ترین مواد فعال در برگ های این گیاه می باشد.

این مساله سبب شده که برای تهیه آب آلوئه ورا برگ های این گیاه برداشت شود. از این رو در این قسمت به برخی از خاصیت های آب آلوئه ورا اشاره می کنیم.

آب آلوئه ورا چیست؟

همان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم آب آلوئه ورا از برگ این گیاه تهیه می شود. این آب یک مایع غلیظ و چسبناک است که آن را از مغز برگ این گیاه تهیه می کنند. در برگ این گیاه مایع ژل مانند زرد رنگی وجود دارد که معجزه می کند. این ژل خواص فراوانی دارد و برای درمان امراض مختلفی همچون آفتاب سوختگی و جوش و گزیدگی و بریدگی بسیار مفید است.

آلوئه ورا

ولی نوشیدنی این گیاه شگفت انگیز به شکل آبمیوه و یا شربت خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد که در ادامه به تشریح آن ها می پردازیم.

خاصیت نوشیدنی آلوئه ورا و طرز تهیه نوشیدنی آلوئه ورا

نوشیدنی آلوئه ورا که به صورت آبمیوه یا شربت تهیه می شود خواص فراوانی برای سلامتی بدن دارد. در واقع آب آلوئه ورا برخلاف عصاره آلوئه ورا تهیه می شود. برای تهیه عصاره آلوئه ورا به کمک چاقو پوست برگ آن برداشته می شود و فقط از ژل داخل برگ استفاده می شود. ولی برای تهیه آب آلوئه ورا از کل برگ استفاده می شود و به کمک خرد کردن و سنگ زنی و له کردن و ترکیب کل برگ تهیه می شود.

خاصیت نوشیدنی آلوئه ورا

پس از این مرحله باید تمیز کردن و صاف کردن مایع انجام شود که این کار به کمک چندین مرحله فیلتر کردن صورت می گیرد. آب آلوئه ورا برعکس گیاهش دارای عطر و طعم و بویی ملایم است. از این رو به راحتی می توان از آن در مکمل های غذایی رژیمی سالم و شیک و اسموتی استفاده کرد. از این رو در این قسمت طرز تهیه نوشیدنی آلوئه ورا را توضیح می دهیم.

18 خاصیت آب آلوئه ورا

آب یا همان نوشیدنی آلوئه ورا بیش از 75 ویتامین و مواد معدنی دارد که برای بدن بسیار مفید است. این خواص عبارتند از:

خاصیت آب آلوئه ورا در درمان مشکلات گوارش: از خاصیت نوشیدنی آلوئه ورا کمک به دستگاه گوارش است. این نوشیدنی به تنظیم حرکت روده ها کمک کرده و همچنین باعث تسکین زخم معده می شود. معده به راحتی این آب را هضم می کند به این دلیل سبب پاک کردن دستگاه گوارش می شود.

قوی تر کردن سیستم ایمنی: از آنجایی که این گیاه سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها و املاح معدنی است لذا آب آلوئه ورا نیز تاثیرات شگفت انگیزی بر روی سیستم ایمنی بدن و سرماخوردگی دارد و به دلیل اینکه این گیاه حاوی آنتی اکسیدان های قوی است بدن را در برابر بیماری ها ایمن نگه می دارد. همچنین مصرف مداوم آب آلوئه ورا سبب بهبود سلامتی سلول ها می شود که این کار موجب قوی تر شدن سیستم ایمنی می شود.

18 خاصیت آب آلوئه ورا

تقویت سلامت قلب: از دیگر شگفتی های این نوشیدنی معجزه گر و آب آلوئه ورا محافظت از قلب و عروق می باشد. این ماده شگفت انگیز باعث بهبود دیواره شریانی، باز کردن مویرگ ها، افزایش گردش خون و جلوگیری از لخته شدن خون می شود. همچنین مصرف این نوشیدنی باعث کاهش کلسترول خون و فشار خون می شود که این خود سبب جلوگیری از بروز بیماری های قلبی می شود.

این نوشیدنی اعجاب انگیز سرشار از خواص و فواید برای بدن است که توضیح همه آن ها در این مقال نمی گنجد لذا به نام بردن این خواص بسنده می کنیم.

از دیگر خواص آب آلوئه ورا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کنترل سطح قند خون، آبرسانی یا هیدراتاسیون بدن، بهبود سلامت پوست، بهبود بهداشت دهان و دندان، بهبود سلامت موها، کاهش التهاب، درمان سوزش سر دل، فراهم کردن اسید آمینه ضروری بدن، مبارزه با سرطان، کاهش وزن، تعادل مشکلات هورمونی، خارج کردن سموم از بدن، تقویت عملکرد کبد، افزایش سطح انرژی و درمان یبوست

این گیاه در کنار فوایدی که دارد در برخی مواقع مضراتی نیز دارد که در ادامه به تشریح آن می پردازیم.

  موهیتو (Mojito) چیست؟ خواص + طرز تهیه موهیتو موز! کیوی ، هندوانه و ...

مضرات آلوئه ورا

از مضرات آلوئه ورا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ژل آلوئه ورا برای استعمال خارجی مناسب است ولی در برخی مواقع سبب واکنش آلرژیک می شود. این ژل برای درمان زخم های عمیق مناسب نیست و شیره آن نیز سبب گرفتگی یا اسهال روده ای مشود. از دیگر مضرات آلوئه ورا این است که مصرف آن برای زنان باردار و شیرده مناسب نمی باشد. چرا که سبب انقباض های رحمی و سقط جنین می شود. از دیگر مضرات آلوئه ورا این است که امکان دارد سبب تشدید ولیت یا سندرم روده تحریک پذیر و بواسیر و اولسرها شود. مصرف طولانی شیره این گیاه نیز سبب کمبود پتاسیم می شود.

مضرات آلوئه ورا

آیا آلوئه ورا سمی داریم؟

شاید این سوال ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد که ایا آلوئه ورا سمی نیز وجود دارد؟ امروزه برخی کارشناسان اعتقاد دارند که نباید ماده ژلاتینی این گیاه را روی پوست استفاده کرد چرا که این ماده دارای برخی مواد شیمیایی است که سبب ایجاد حساسیت پوستی می شود. از نظر آنان آلوئه ورایی مفید است که در کارخانه فرآوری شده و این مواد شیمیایی از آن حذف شده باشد. از این رو مساله آلوئه ورا سمی که دارای خواص سمی است را مطرح کرده اند از این رو در مصرف این گیاه بهتر است دقت کنید.

آلوئه ورا سمی

همچنین لازم به ذکر است که بدانید در سال های اخیر آژانس ایمنی مواد غذایی اروپا در زمان مصرف این گیاه تاکید کرده که نباید شیره تلخ زرد رنگ اولیه در زمان جدا کردن برگ را استفاده کرد و فقط باید ژل شفاف مرکز برگ را استفاده کرد. چرا که امکان دارد ژل زرد رنگ سمی باشد و سبب ایجاد حساسیت شود.

  طرز تهیه لیموناد (Lemonade) | طرز تهیه 5 نوع نوشیندنی لیموناد
No Comments

Post A Comment