طرز نگهداری ذرت در فریزر، آموزش فریز کردن ذرت و نگهداری ذرت در دراز مدت؟

طرز نگهداری ذرت

طرز نگهداری ذرت در فریزر، آموزش فریز کردن ذرت و نگهداری ذرت در دراز مدت؟

ذرت یکی از غنی ترین مواد غذایی است. که در تمامی فصول سال نمی توان ان را به صورت تازه تهیه کرد. این غلات با ارزش در انواع غذا ها، سالاد ها و حتی خوراکی های میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه به توان از خواص ذرت در تمام فصل های سال استفاده کرد. می توان ان را به صورت کنسرو و یا فریز شده، تهیه کرد. اما اگر طرز نگهداری ذرت در فریزر را بدانیم، چه بهتر که این کنسرو ها و ذرت های فریز شده به صورت خانگی تهیه شوند. اگر شما نیز به دنبال طرز نگهداری ذرت در فریزر، بهترین روش فریز کردن ذرت و طرز نگه داری بلال در فریزر هستید. می توانید با استفاده از این مقاله به جواب خود برسید.

طرز نگهداری ذرت

طرز نگهداری ذرت در فریزر به صورت پخته

ذرت پخته را میتوان به دو روش فریز کرد. که در این قسمت شما را با هر دو روش آشنا خواهیم کرد. ابتدا روش نگهداری ذرت پخته در فریزر به صورت کامل و درسته: برای اینکه ذرت های شما در مدت طولانی تری در فریزر قابل نگهداری باشند. باید به آنها نمک و شکر اضافه کنید. برای استفاده از این طرز نگهداری ذرت در فریزر، میتوانید ابتدا ذرت را پوست بکنید. سپس آنها کاملا از پوست و موهای اضافه پاک سازی کنید. دسته آن را از آن جدا کنید. در قابلمه ای آب ریخته و اجازه دهید تا، آب کاملا جوش بزند. سپس ذرت ها را به طور کامل و درسته درون قابلمه قرار دهید. حالا روی آنها را شکر و نمک اضافه کنید.

  طرز تهیه کنسرو ذرت با ذرت خشک+ ویدئو

به این نکته توجه داشته باشید که، هر میزانی که شکر اضافه کردید. یک هشتم آن باید نمک اضافه کنید.( مثلا اگر دو قاشق سر پر شکر ریختید. یک دوم قاشق چایی خوری نمک اضافه کنید.) . فقط به این موضوع توجه داشته باشید که، میزان نمک و شکر آنقدر زیاد نباشد که طعم ذرت را تغییر دهد. آنقدر هم کم نباشد که، هیچ گونه تغییری در طعم و مزه ایجاد نکند. زمانی که ذرت ها کاملا نرم شدند. آنها را آبکش کنید. پس از خشک شدن کامل آنها، آنها را درون کیسه فریزر بچینید و درون فریزر قرار دهید. در این روش خواص ذرت بیشتر حفظ می شود طرز نگهداری ذرت در فریزر به صورت پخته

سپس طرز نگهداری ذرت در فریزر به صورت دانه شده است. این روش بهترین روش فریز کردن ذرت است. مدلی دیگر از طرز نگهداری ذرت در فریزر دانه کردن ذرت است. به منظور این کار می توانید بلال انتخابی را دانه کنید. و سپس ان را بپزید. همچنین می توانید اول ان را بپزید و سپس دانه کنید. اما بهتر این است که، ابتدا بلال را دانه کنید و سپس بپزید. زیرا اینکار از له شدن دانه های ذرت جلوگیری می کند.

برای دانه کردن ذرت می توانید یک ردیف ان را با استفاده از چاقو جدا کنید. و سپس ردیف های بعدی را با استفاده از انگشتان دست به اسانی جدا کنید. پس از انکه دانه های ذرت را جدا کردید. انها را درون یک ظرف حاوی اب بریزید. این کار موجب زود پز شدن و تازه ماندن ذرت می شود. برای پختن ذرت به منظور نگهداری در فریزر می توانید ان را بخار پز یا اب پز کنید. اما تجربیات نشان داده است که، اب پز کردن ذرت می تواند در مدت زمان بیشتری ذرت را در فریزر به طور سالم حفظ کند.

علت اضافه کردن نمک و شکر به ذرت در حین پختن برای فریز کردن، برای نزدیک کردن طعم ان به ذرت های اماده بیرون است. پس از انکه ذرت ها کاملا پخته شدند. انها را ابکش کنید و اجازه دهید تا انها کاملا خنک شوند. سپس انها را در کیسه فریزر بریزید. دقت داشته باشید که درون کیسه ها هیچ هوایی وجود نداشته باشد.طرز نگهداری ذرت در فریزر

طرز نگهداری ذرت در فریزر به روش حلقه کردن ذرت: یکی دیگر از روش های طرز نگه داری بلال در فریزر، استفاده از این روش، حلقه کردن و پختن ذرت در شیشه است. به این صورت که بلال را با استفاده از چاقو حلقه حلقه می کنیم. سپس انها را در مدت کوتاهی با شکر و نمک درون اب می ریزیم. پس از چند دقیقه ذرت ها را با همان اب درون شیشه می ریزیم و سپس در ان را محکم می کنیم. بعد انها را درون قابلمه می گذاریم و روی انها را اب می ریزیم. تا زمان جوش امدن اب صبر می کنیم. و سپس انها را از اب جوش خارج می کنیم.

  همه‌چیز در مورد ذرت

هنگامی که شیشه ها سرد شدن انها را درون یخچال قرار می دهیم. این روش برای نگهداری ذرت در کوتاه مدت است. و نمی توان ذرت را در شیشه به مدت طولانی نگه داری کرد. برای نگهداری طولانی مدت ذرت دو روش بالایی بسیار کاربردی هستند. و می توان ذرت را حدودا یکسال فریز کرد.هر چند برخی معتقد هستند مضرات ذرت در روش نگهداری طولانی مدت می تواند برای سلامتی خطرناک باشد.

طرز نگهداری ذرت در فریزر به صورت خام

طرز نگهداری بلال خام به این صورت است که، بلال ها را با پوست نگهداری می کنیم. اما این نکته را فراموش نکنید که، این رو از نگهداری برای نگهداری های کوتاه مدت است. و در بلند مدت بلال ها خراب می شوند. برای اینکار می توانید بلال ها را با پوست و به مدت یک هفته تا ده روز نگهداری کنید. پوست بلال موجب می شود تا بلال در این یک هفته کاملا تازه باقی بماند.

طرز نگهداری ذرت در فریزر به صورت خام

طرز نگهداری ذرت خام در فریزر به این صورت است که، بلال ها را جداگانه درون کیسه فریزر قرار دهید. و سپس درون فریزر بگذارید. نکاتی که در این روش باید به ان کاملا توجه داشته باشید این است که، بلال ها باید دارای ساقه نرم و بسیار تازه باشند. و حتما بررسی کنید که بلال ها کرم زده و خراب نباشند.

اگر قصد دارید طرز نگهداری ذرت در فریزر به صورت خام را بدانید. از طرفی بتوان ان را طولانی مدت نگهداری کرد. باید پوست ان را کاملا جدا کنید. سپس بلال ها را درون اب در حال جوش بیاندازید . پس از گذشت حدودا 10 دقیقه انها را از اب جوش خارج کنید و به مدت 1دقیقه درون اب یخ قرار دهید. پس از انکه اب بلال ها را کاملا خشک کردید. انها را درون کیسه فریزر قرار دهید. و در فریزر نگهداری کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که هیچ گونه هوایی درون کیسه ها باقی نماند. با استفاده از این طرز نگهداری ذرت در فریزر، می توانید به مدت یک سال از ان استفاده کنید.

طرز نگهداری ذرت در فریزر و نکات حائز اهمیت آن

  • از نکات حائز اهمیت در طرز نگهداری ذرت در فریزر، انتخاب بلال مناسب است. به نوعی باید شیر بلال ها را انتخاب کنید. بلال های تازه ای که در ماه های شهریور و مهر در بازار هستند.طرز فریز کردن ذرت
  • قبل از انکه با طرز نگهداری ذرت در فریزر اشنا شوید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که، ذرت ها کاملا سرد شده باشند. ذرت کنسرو و فریز شده دارای ویتامین C ، کربوهیدرات، فیبر و پروتئین است. اگر ان را به صورت گرم فریز کنید. خواص ان از بین می رود.
  • در طرز نگهداری ذرت در فریزر به این موضوع توجه داشته باشید که، هیچ گونه هوایی درون کیسه های بسته بندی ذرت وجود نداشته باشد. تا بتوانید آن را به مدت طولانی نگهداری کنید
  • در طرز نگهداری ذرت در فریزر در تمامی روش ها، با توجه به اینکه ذرت های شیرین به زمان کمتری برای پختن نیاز دارند. زمان پخت بلال یک ربع تا 20 دقیقه است.
  • از دیگر نکات در طرز نگهداری ذرت در فریزر، زمان دانه کردن ذرت ها است. بهتر است انها را قبل از پختن دانه کنید. تا شیره انها خارج نشود.
Tags:
No Comments

Post A Comment