روش تهیه کمپوت: 14 کمپوت مختلف (هلو، سیب، انبه، توت فرنگی و … )

روش تهیه کمپوت

روش تهیه کمپوت: 14 کمپوت مختلف (هلو، سیب، انبه، توت فرنگی و … )

یکی از لذیذ ترین میان وعده هایی که میتوان در هر فصلی برای افراد خانواده تهیه کرد، کمپوت ها هستند که بانوان کدبانو به سهولت می توانند از میوه های مختلفی که در منزل دارند، کمپوت های مختلف تهیه کنند. ما در این مقاله دو روش تهیه کمپوت برای 14 میوه مختلف را به طور کامل شرح میدهیم تا به راحتی با استفاده از هر میوه ای که در خانه دارید، اقدام به تهیه کمپوت کنید. به نوعی با مطالعه این مقاله می توانید کمپوت های همچون

  1. کمپوت سیب
  2. کمپوت توت فرنگی
  3. کمپوت گلابی
  4. کمپوت آناناس
  5. کمپوت شلیل
  6. کمپوت هلو
  7. کمپوت کیوی
  8. کمپوت موز
  9. کمپوت آلبالو
  10. کمپوت زردآلو
  11. کمپوت انجیر
  12. کمپوت انبه
  13. کمپوت کدو تنبل
  14. کمپوت آلوئه ورا

به راحتی در خانه خود درست نمائید.

روش تهیه کمپوت

اولین روش تهیه کمپوت

میوه مورد نظرتان از ، میوه همچون: سیب، به ، توت فرنگی ، گلابی، آناناس ،شلیل،هلو ،کیوی ،موز ،گیلاس ، آلبالو ، زردآلو، انجیرو…. را انتخاب کنید.سپس آنها را به قطعات مساوی و یکسان تقسیم کنید و به همراه آب و کمی شکر،آنان را در قابلمه ریخته و مستقیماً روی حرارت گاز، قرار دهید. حالا باید صبر کنید تا محتویات داخل قابلمه یکی دو جوش بزند سپس، سریعا آن را از روی حرارت بر دارید.

تهیه انواع کمپوتاولین روش تهیه کمپوت که برایتان بیان کردیم برای مواردی استفاده میشود که شما در یکی دو روز آینده قصد استفاده از آن را دارید،این روش تهیه کمپوت ماندگاری بالایی ندارد اگر شما قصد دارید کمپوتی تهیه کنید که بیشتر از دو روز ماندگاری داشته باشد بهتر است به طرز تهیه کمپوت به روش دوم مراجعه کنید.

اولین روش تهیه کمپوت

دومین روش تهیه کمپوت

دومین روش تهیه کمپوت ،بسیار اسان بوده و اگر تمام مراحل را با جزئیات و به طور کامل انجام دهید ،ماندگاری کمپوت های شما بالا خواهد بود و حتی می توانید چند سالی لنان را در یخچال نگهداری کرد. اولین نکته در روش تهیه کمپوت آن است که برای اینکه کمپوت خوبی درست کنید ، باید میوه هایی را انتخاب کنید که هیچگونه له شدگی و زدگی نداشته باشد . میوه شما باید کاملاً سالم و مرغوب باشد و آنها را با دقت بشویید، خشک کنید و داخل شیشه های در فلزی استریل شده و بهداشتی بریزید. اجازه دهید میوه هایتان لب تا لب شیشه را پر کنند و سپس آنان را درون یک قابلمه بزرگ قرار دهید و تا اندازه ای درون قابلمه آب بریزید که شیشه ها کاملا در آب قرار بگیرند. قابلمه بزرگ را روی حرارت قرار دهید،سعی کنید حرارت قابلمه را آنقدر زیاد نکنید که باعث آسیب دیدگی به شیشه های کمپوت شود. در دومین روش تهیه کمپوت های میوه صبرو حوصله اولین نکته اساسی می باشد که در تمام مراحل باید به خوبی به آن توجه کنید. پس از گذشت مدت زمانی ،هنگامی که احساس کردید آب و محتویات درون قابلمه در حال جوشیدن می باشد ،سریعا انان را از روی شعله بردارید به محتویات قابلمه شکر اضافه کنید تا به مرحله ی اشباع برسد.

دومین روش تهیه کمپوت

ادامه دومین روش تهیه کمپوت

وقتی دیدید که دیگر شکر در قابلمه حل نمی شود و کاملا اشباع شده،پس از سرد شدن آب ،روی میوه های داخل شیشه ازین محلول اشباع شده ی آب و شکر میریزیم تا لب به لب پر شوند .در شیشه ها را می گذاریم و دوباره روی حرارت قرار میدهیم تا بجوش آید و از روی حرارت برداشته و شکر به آن اضافه می کنیم تا به مرحله اشباع برسد یعنی شکر دیگر در آب حل نشود.وقتی که کاملاً سرد شد روی میوه های داخل شیشه میریزیم تا لب به لب شودو در شیشه ا ی را می گذاریم. تا 2 سانت به در قابلمه مانده آن را پر میکنیم و روی حرارت می گذاریم و زمانی که آب درون قابلمه به نقطه جوش برس.سعی کنید ، برای این کار ،وقت بگیرید و بعد از گذشت زمان لازم قابلمه را از روی حرارت برداشته و یکی یکی در شیشه ها را مجدداً سفت کنید. پس از آن که در شیشه ها کاملا سرد شدند،انان را در کمد گذاشته یا کابینتهای آشپزخانه، هروقت که نیاز به خوردن کمپوت داشتید از آنان استفاده کنید.اگر تمام نکات را به طور کامل رعایت کنید و در شیشه به هیچ عنوان هوا نکشد، با دومین روش تهیه ی کمپوت،صاحب یک کمپوت چند ساله و خوشمزه خواهید شد و همزمان به اقتصاد خانواده کمک کرده اید و از حیف شدن میوه ها نیز جلوگیری می شود.

روش تهیه کمپوت آلبالو

کمپوت های خانگی به دلیل آنکه در آنان از مواد شیمیایی و مواد نگهدارنده و ضد کپک استفاده نمیشود ،بسیار سالم و طبیعی می باشد و خوردن آن در هر فصل سال باعث رسیدن ویتامین ها ومواد مغذی به بدن تان می شود و نقش بسزایی در رشد سلامتی دارد. با یاد گرفتن دو روش تهیه کمپوت میتوان با استفاده از میوه های متنوع ،تغذیه خود و فرزندانمان را بهبود دهیم.

1 Comment
  • امیر نوری
    Posted at 19:38h, 18 مرداد پاسخ

    ممنون از اموزش خوبتون موفق باشید

Post A Comment