چگونه کمپوت آناناس درست کنم؟طرز تهیه قدم ‌به ‌قدم

درست کردن گام به گام کمپوت آناناس

چگونه کمپوت آناناس درست کنم؟طرز تهیه قدم ‌به ‌قدم

آیا می‌دانید که با خوردن برخی میوه‌ها می‌توانید متابولیسم خود را به طرز محسوسی تغییر دهید؟

میوه‌های که حاوی مقدار زیادی فیبر هستند به ‌طور طبیعی سبب افزایش روند چربی سوزی بدن می‌شوند.

آناناس یک میوه گرمسیری است که ظاهری زرد رنگ داشته و عطر و طعم آن بسیار عالی است.

آناناس حاوی مقدار زیادی منگنز، ویتامین C و بروملین است. این میوه علاوه بر توانایی در چربی سوزی بدن حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 و مس است.

یک کاسه کمپوت آناناس علاوه بر خوشمزگی دارای مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان و خواص ضدالتهابی است که برای سلامت بدن مفید خواهد بود.

اگر میوه آناناس را دوست دارید بنابراین احتمالاً کمپوت آن را نیز دوست خواهید داشت.

ازآنجایی‌که آناناس به‌اندازه کافی شیرین است بنابراین برخلاف سایر میوه‌ها که برای کمپوت شدن به شکر زیادی نیاز دارند اما برای تهیه کمپوت آناناس فقط به مقدار کمی شکر نیاز است.

از این ‌رو افرادی که از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنند نیز می‌توانند از خوردن کمپوت آناناس لذت ببرند.

از طرفی اغلب پدربزرگان و مادربزرگان از خوردن میوه‌های سفت اجتناب می‌کنند زیرا که دندانشان توانایی گاز زدن و جویدن این میوه‌ها را ندارد. برای پذیرایی از این عزیزان می‌توانید کمپوت آناناس را در منزل تهیه‌کرده و به ‌صورت دسر مصرف کنید.

همچنین بعضی از افرادی که با مشکلات معده‌ای و روده‌ای مواجه هستند اغلب از مصرف میوه خام صرف‌ نظر می‌کنند. زیرا هضم آن برایشان دشوار است. این افراد ترجیح می‌دهند که میوه‌ها را به‌ صورت کمپوت و یا پوره شده مصرف کنند.

برای تهیه کمپوت آناناس به 5 ماده و 15 دقیقه زمان نیاز دارید تا بتوانید یک کمپوت خانگی خوش ‌طعم را در منزل تهیه کنید. وانیل طعم ویژه‌ای به کمپوت آناناس خواهد داد.

همچنین اگر تمایل به مصرف شکر ندارید می‌توانید از شکر قهوه‌ای استفاده کنید. زیرا سالم‌تر است و برای بزرگ‌ترها نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

می‌توانید کمپوت آناناس را بروی وافل صبحانه، ماست، بستنی و سایر دسرها بریزید و از خوردن آن لذت ببرید.

در ادامه طرز تهیه کمپوت آناناس خانگی به‌صورت قدم ‌به ‌قدم آموزش داده خواهد شد. سرفصل‌های عنوان‌ شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • مواد لازم برای تهیه کمپوت آناناس
  • آموزش مرحله ‌به ‌مرحله کمپوت آناناس
  • چند دستور غذایی لذیذ با آناناس

مواد لازم برای تهیه کمپوت آناناس

مواد لازم تهیه کمپوت آناناس

طرز تهیه کمپوت آناناس بسیار ساده است و شما می‌توانید با آناناس تازه، یخ‌زده و یا کنسرو شده کمپوت آناناس را در خانه تهیه کنید.

کمپوت آناناس را می‌توانید به‌صورت سس و پوره‌ای طبخ و آماده کرده و از طعم شیرین آن در انواع دسرها و غذاها استفاده کنید.

اگر کمی اسانس وانیل به کمپوت آناناس اضافه شود یک دسر چند منظوره است که می‌توانید به دسرهای دیگر نظیر بستنی یا وافل اضافه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

حتی می‌توانید چند قطره عرق نیشکر برای بیشتر شدن عطر و طعم به آن اضافه کنید.

کمپوت آناناس بسیار سریع و آسان آماده می‌شود و افرادی که از رژیم غذایی گیاهی(وگان) و فاقد گلوتن پیروی می‌کنند می‌توانند کمپوت آناناس را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

کمپوت آناناس را می‌توانید به‌صورت گرم و یا سرد مصرف کنید و آن را به دسرهایی نظیر پنکیک، وافل، کیک، چیز کیک وانیلی، ماست، کاپ کیک و کلوچه‌های مغزدار اضافه کنید.

کمپوت آناناس یک دسر چندمنظوره است که می‌توان آن را به‌تنهایی و یا در کنار سایر دسرها نظیر وافل، ماست میوه‌ای، کلوچه، انواع کیک و یا بستنی سرو کرد.

مواد لازم برای تهیه کمپوت آناناس:

  1. یک عدد آناناس حلقه ‌حلقه شده یا خرد شده(حدوداً 300 گرم یا 2 فنجان آناناس خردشده)
  2. 100 گرم شکر قهوه‌ای (4/3 فنجان)
  3. 115 میلی‌لیتر آب یا آب آناناس
  4. 1 قاشق غذاخوری آب‌لیمو
  5. 1 قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
  6. 2 قاشق غذاخوری عرق نیشکر(اختیاری)
  7. 1 قاشق غذاخوری آرد یا نشاسته ذرت

مدت‌زمانی که برای تهیه کمپوت آناناس موردنیاز است به شرح زیر است:

  • 5 دقیقه آماده ‌سازی وسایل مورد نیاز
  • 15 دقیقه زمان پخت مواد
  • مجموع زمان برای تهیه کمپوت 20 دقیقه
  • میزان کالری در هر فنجان 100 کیلوکالری

آموزش مرحله‌ به ‌مرحله کمپوت آناناس

کمپوت شدن میوه‌هایی که در بهترین وضعیت خود نیستند. یا بیش‌ از حد فریز شده‌اند یک راه عالی برای استفاده از آن‌هاست.

مثلاً عطر انبه یا آناناس روی وافل­های صبحانه بسیار دل‌چسب است و یا ریختن یک قاشق غذاخوری از کمپوت تمشک بروی بستنی وانیلی طعم آن را لذیذتر خواهد کرد.

  طرز تهیه 6 دسر خوشمزه با کمپوت آناناس

کمپوت شبیه مربا است اما سریع‌تر از آن آماده می‌شود و بیشتر شبیه خورشت میوه است که با شکر طبخ شده است. برای تهیه کمپوت تکه‌های میوه را در سس میوه‌ای شیرین می‌خوابانند تا سس به خورد میوه برود.

کمپوت آناناس بسیار آسان و سریع آماده می‌شود و می‌توانید استفاده‌ای چندمنظوره از آن داشته باشید. در ادامه آموزش مرحله ‌به ‌مرحله کمپوت آناناس به کمک تصویر شرح داده خواهد شد:

مرحله به مرحله کمپوت آناناس خانگی

  1. ابتدا آناناس را پوست کنده، اضافات آن را جدا کرده و میوه را به تکه‌های کوچک و مکعبی شکل برش دهید. می‌توانید از کنسرو و یا میوه یخ ‌زده آناناس نیز برای تهیه کمپوت آناناس استفاده کنید.تهیه کمپوت آناناس خانگی
  2. در مرحله دوم باید شکر، آب و یا آب آناناس را به همراه مقداری آب‌ لیمو در ظرفی ریخته و برای مدت ‌زمانی روی شعله کم یا متوسط قرار دهید تا بجوشد.درست کردن کمپوت آناناس خانگی
  3. بعد از جوش آمدن ترکیبات فوق شعله گاز را کم کرده و قطعات کوچک آناناس را به آن اضافه کنید و بگذارید کمی جوش بخورد.پخت کمپوت خانگی آناناس
  4. نشاسته و یا آرد ذرت را با 1 قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و آن را خوب به هم بزنید. سپس به اجاق ‌گاز برگردید و کمی شعله گاز را بیشتر کنید و سپس این مخلوط را به محتوای داخل قابلمه اضافه کنید.تهیه بهترین کمپوت خانگی
  5. در صورت استفاده از وانیل و عرق نیشکر در آخرین مرحله آن‌ها را اضافه کرده و زیر شعله را خاموش‌کنید.

در حال حاضر کمپوت آناناس شما آماده است. برای استفاده از آن کافی است آن‌ها را در ظرف مخصوص ریخته و بگذارید کمی خنک شود و یا می‌توانید به‌صورت ترکیبی با دسرهای دیگر آن را سرو کنید.

برای تهیه کمپوت آناناس کافی است شکر، آب آناناس و آب‌لیمو را در ظرفی ریخته و بگذارید کمی بجوشد سپس تکه‌های خردشده آناناس را به آن اضافه کنید. در ادامه نشاسته و یا آرد ذرت را با سایر مواد مخلوط و درنهایت وانیل را به آن اضافه کنید. 

چند دستور غذایی لذیذ با آناناس

آناناس حاوی مقدار زیادی ویتامین C  است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین آناناس حاوی مقدار زیادی کولین است که به‌ طور مثبتی بر رشد مغز مؤثر است.

نوشیدن یک لیوان آب آناناس تازه سبب کاهش التهابات شده و با بیماری‌ها و التهابات روده‌ای مبارزه می‌کند.

آناناس یکی از محبوب‌ترین میوه‌های گرمسیری است که با توجه به میزان بالای ویتامین C، منبع غنی بروملین و سطح غنی آنتی‌اکسیدان می‌تواند سبب شادابی و سرزندگی‌تان شود.

با توجه به زندگی‌های شلوغ و پرمشغله امروزی اضطراب و استرس ریشه تمامی امراض ازجمله سرطان و غیره تشخیص داده‌شده است. بنابراین می‌توانید با اضافه کردن آناناس به رژیم غذایی خود از فواید بی‌نظیرش بهره‌مند شوید.

در ادامه چند دستور غذایی لذیذ با استفاده از آناناس شرح داده خواهد شد. این دستورالعمل‌ها بهترین راه برای بازگشت به یک رژیم غذایی غنی از آناناس است.

رژیم غذایی حاوی آناناس به شما کمک می‌کند تا عضله بسازید، با انواع بیماری‌ها  مبارزه کنید و سلامت طبیعی خود را حفظ کنید.

یک عصرانه لذیذ در یک بعدازظهر گرم و آفتابی، نان آناناس و نارگیل تازه است.

مواد لازم برای تهیه این نان به‌قرار زیر است:

  • 6 قاشق غذاخوری کره نرم شده
  • 2 فنجان آرد چندمنظوره
  • 1 فنجان شکر
  • 2 عدد تخم‌مرغ بزرگ
  • 1 قاشق چای‌خوری عصاره نارگیل
  • 2/1 قاشق سوپ‌خوری نمک
  • 3/2 فنجان نارگیل تکه‌تکه شده
  • 4/3 فنجان شیر نارگیل
  • 1 قاشق چای‌خوری بکینگ پودر
  • 4/1 فنجان آب آناناس

مواد لازم برای شیره:

  • 1 فنجان شکر
  • 2 قاشق غذاخوری آب آناناس
  • 4/1 فنجان نارگیل پخته و شیرین شده

برای تهیه این نان خوشمزه کافی است کره، شکر، شیر نارگیل و آب آناناس را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. آن‌ها را به هم بزنید تا ترکیبی یکنواخت به دست آید. سپس نارگیل تکه شده را به آن اضافه کنید.

یک ظرف را با روغن چرب کرده و مخلوط را درون آن بریزید.

فر را با دمای 350 درجه از قبل گرم‌کنید سپس ظرف مواد را به مدت 50 دقیقه درون آن قرار دهید بعد از این مدت‌زمان، فر را خاموش کرده و اجازه دهید 15 دقیقه دیگر نیز ظرف درون فر باقی بماند.

سپس می‌توانید آن را از فر خارج کنید. حال شکر، آب آناناس و نارگیل‌هایی که برای درست کردن شیره کنار گذاشته شده را با هم مخلوط کرده و روی اجاق قرار دهید بعد از به قوام رسیدن شیره می‌توانید آن را روی نان بریزید و از خوردن این نان خانگی مقوی و لذیذ لذت ببرید.

کیک آناناس

اگر به دنبال دستور کیکی ساده و کلاسیک هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم کیک آناناس را امتحان کنید.

مواد مورد نیاز عبارت‌اند از:

  • 1 فنجان آرد گندم
  • ا فنجان آرد چندمنظوره
  • 2/1 فنجان شکر
  • 2 قاشق غذاخوری پودر قند
  • 1 قاشق چای‌خوری بکینگ پودر
  • 1 قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین
  • 2/1 قاشق سوپ‌خوری نمک
  • 1 تخم‌مرغ
  • 1 فنجان ماست
  • 4/1 فنجان روغن کانولا
  • 1 قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
  • 1 یا 1 فنجان و نیم تکه‌های آناناس
  • 4/1 فنجان گردوی خورد شده

ابتدا هر دو نوع آرد، شکر، جوش‌شیرین، بکینگ پودر  و نمک را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. در کاسه دیگری ماست، تخم‌مرغ و عصاره وانیل را ترکیب و خوب به هم بزنید.

سپس محتویات کاسه اول را به کاسه دوم اضافه کرده و همچنین تکه‌های آناناس را با آن­ها مخلوط‌کنید. سپس این ترکیب را در ظرف مخصوص ریخته و در فر از قبل گرم شده با دمای 350 درجه به مدت 55 دقیقه قرار دهید.

برای حفظ سلامت خود باید از یک رژیم تغذیه‌ای سالم پیروی کرده و سعی کنید از مواد غذایی مفید در هر وعده غذایی استفاده کنید.

سالاد اسپانیایی به همراه آناناس تازه یک دستور غذایی سالم و رژیمی است که می‌توانید در وعده‌ی غذایی شام از آن استفاده کنید.

  طرز تهیه شیرینی آناناسی

برای تهیه این سالاد کافی است 400 گرم اسفناج را با 1 عدد آناناس خردشده و 200 گرم پنیر فتا ترکیب کنید.

برای تهیه سس سالاد می‌توانید 2 حبه سیر خورد شده، 3/1 فنجان روغن‌زیتون، 3/1 فنجان سرکه، 1 قاشق غذاخوری شکر،  2/1 قاشق سوپ‌خوری نمک و 4/1 قاشق سوپ‌خوری خردل خشک‌شده و کمی فلفل برای مزه دار کردن به آن اضافه کنید.

درمجموع به یاد داشته باشید که خوردن غذاهای سالم در رشد و سلامت بدن شما تأثیر داشته و می‌تواند بیماری‌ها را از شما دور کند.

اضافه کردن میوه‌های سالم نظیر آناناس در رژیم غذایی مانع از تجمع کلسترول، چربی و قند در بدن می‌شود و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

کمپوت آناناس یک دسر دل‌چسب و لذیذ است که به‌راحتی می‌توانید آن را در خانه آماده کنید.

با داشتن مقدار کمی شکر، آب یا آب آناناس، وانیل و تکه‌های آناناس و همین‌طور  مخلوط کردن و طبخ آن‌ها می‌توانید یک کمپوت آناناس خانگی را به ‌راحتی و بسیار سریع آماده کنید.

اگر با هضم میوه آناناس  مشکل‌دارید برای از دست ندادن خواص بی‌نظیر این میوه می‌توانید آن را به‌صورت کمپوت شده تهیه‌کرده و در انواع دسرها نظیر بستنی، وافل صبحانه، کیک و کلوچه و بسیاری از دسرهای لذیذ دیگر استفاده کنید.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.