همه چیز درباره ی طرز تهیه کمپوت موز

طرز تهیه کمپوت موز

همه چیز درباره ی طرز تهیه کمپوت موز

می توان گفت طرز تهیه کمپوت موز بسیار ساده می باشد و هر شخصی در منزل توانایی پخت آن را دارد. موز به عنوان یکی از میوه هایی که بسیار خوشمزه و پر انرژی است، خواص زیادی دارد و به نوعی ارزش غذایی آن را با گوشت یکسان می دانند. اکثر افراد به موز و کمپوت موز علاقه زیادی دارند، اما جز میوه هایی می باشد که در همه فصل ها قابل دسترسی نیست.

طرز تهیه کمپوت موز

اگر افراد در فصلی که موز به فراوانی یافت می شود، کمپوت آن را تهیه کنند، می توانند هر فصل از سال که دلشان خواست آن را میل نمایند. به همین دلیل بهتر است یاد گرفتن روش تهیه انواع کمپوت را در اولویت خود قرار دهید که در زمان تهیه آن با مشکل مواجه نشوید.

همه متخصصان معتقدند مصرف میوه و سبزیجات باید در اولویت روزمره افراد قرار گیرد، اما در برخی از افراد مصرف میوه باعث ناراحتی گوارشی آن ها می شود و به جای استفاده از میوه می توانند کمپوت آن را تهیه کنند و مصرف نمایند. اگر برایتان سوال است که کمپوت را می توان جایگزین میوه کرد، باید بدانید که کمپوت همان میوه پخته شده می باشد که ویتامین های زیادی دارد.

طرز تهیه کمپوت موز هم بسیار آسان می باشد، اما اگر وقت پخت آن را در منزل ندارید، می توانید از بیرون و فروشگاه های معتبر خریداری کنید. البته قند موجود در کمپوت ممکن است افراد را به شک بیاندازد، که راه حل آن خرید کمپوت های بدون قند افزوده می باشد. پس نگران قند آن نباشید و بدانید که میزان قند آن ها با میوه آن ها برابری می کند و با خیال راحت می توانید مصرف کنید.

خواص کمپوت موز

طرز تهیه کمپوت موز در 30 دقیقه

مواد لازم:

  • موز 1200
  • گرم آب 1/5 فنجان
  • شکر 5 قاشق سوپ خوری

طرز تهیه کمپوت موز

قبل از هر چیز باید پوست موزهایی که تهیه کرده اید را جدا کنید و همه آن ها را به صورت حلقه حلقه های کوچک برش بزنید. سپس شکر را در ظرفی ریخته و تکه های موز را به آن اضافه می کنید و به مدت زمان 3 دقیقه منتظر می مانید تا روی حرارت بپزد.

  طرز تهیه کمپوت گلابی خانگی | کمپوت گلابی خانگی + راز خوشمزه شدن

حالا کمپوت موز شما آماده شده است و شما می توانید بعد از خنک شدن آن ها را در در بطری های شیشه ای که درب محکمی دارند ریخته و در جای یخچال نگهداری کنید. قرار دادن کمپوت موز بیرون از یخچال ممکن است باعث کپک زدن آن شود. می بینید که طرز تهیه کمپوت موز خیلی کمی نیاز دارد.

کمپوت موز

طرز تهیه کمپوت موز دارچینی

مواد لازم برای طرز تهیه کمپوت موز در 30 دقیقه:

  • موز 4 عدد
  • شکر قهوه ای 250 گرم
  • آب 400 میلی لیتر
  • پودر دارچین یک چهارم قاشق چایخوری
  • لیمو ترش نصف یک عدد از لیمو ترش

طرز تهیه کمپوت موز:

برای عملی کردن طرز تهیه کمپوت موز ابتدا آب نصف لیمو ترشی که از قبل تهیه کرده اید را می گیرید و در قابلمه ای می ریزید، سپس آب، شکر قهوه ای و پودر دارچین را به آن اضافه می کنید و آن را روی حرارتی که پایین باشد، قرار می دهید و منتظر می مانید که شکر درون آن حل شده و ترکیبی که دارید به جوش آید.

در مدت زمانی که منتظر به جوش آمدن مخلوط درون قابلمه هستید، می توانید موزها را شسته، سپس پوست آن ها را بگیرید و به حلقه های کوچک برش دهید.مواد لازم طرز تهیه کمپوت موز

بعد از به جوش آمدن قابلمه، موزها را درون آن بریزید و اجازه می دهید تا با جوشیدن به رنگ قهوه ای در آید. بعد از اینکه رنگ موزها قهوه ای شد، می توانید آن را از روی حرارت برداشته و منتظر بمانید که کمپوت خنک شود. شما می توانید بعد از خنک شدن آن را در ظرف شیشه ای دردار نگهداری کنید و در یخچال قرار دهید. فقط یادتان باشد که امکان مصرف کمپوت موز به مدت یک هفته وجود دارد و بعد از آن ممکن است خاصیت خود را از دست دهد و یا خراب شود.

طرز تهیه کمپوت موز با عطر پرتقال

مواد لازم طرز تهیه کمپوت موز:

  • موز بزرگ دوعدد
  • آب پرتقال 1/5 فنجان
  • آبلیموی تازه یک چهارم فنجان
  • شکر قهوه ای دو قاشق غذاخوری
  • شیره انگور یک چهارم فنجان

برای طرز تهیه کمپوت موز ابتدا قابلمه ای استیل را انتخاب می کنید و آب پرتقال و آبلیمو را درون آن می ریزید، سپس روی حرارت گذاشته و 15 دقیقه منتظر می مانید تا مخلوط به جوش بیاید. بعد از مدت زمانی که در نظر گرفتید، شیره انگور و شکر قهوه ای را به مخلوط اضافه می کنید و شعله حرارت را روی متوسط قرار می دهید.

  طرز تهیه لیموناد (Lemonade) | طرز تهیه 5 نوع نوشیندنی لیموناد

زمانی که شکر درون مخلوط حل شد، می توانید حرارت را خاموش کنید. قبل از خنک شدن شربتی که تهیه کرده اید، موز را پوست گرفته و به صورت حلقه حلقه برش می زنید و به آن اضافه می کنید. می توان گفت بعد از این مرحله کمپوت موز شما آماده شده است و بعد از بعد خنک شدن، امکان نگهداری آن در ظرف شیشه ای دردار وجود دارد و در آخر در یخچال قرار می دهید که ماندگاری بیشتری داشته باشد.

خواص کمپوت موز را نام ببرید؟

از جمله خواص کمپوت موز میتوان به این موضوع اشاره کرد که استفاده از کمپوت موز باعث جلوگیری و قطع خونریزی می شود. مصرف روزانه کمپوت موز می تواند بینایی در بزرگسالان را تقویت کند. افرادی که به دنبال ترک سیگار هستند، با استفاده از کمپوت موز می توانند به خودشان کمک کنند. زیرا وجود ویتامین های ب 6 و ب 12، پتاسیم و منیزیم در موز می تواند کمک شایانی برای رهایی بدن از نیکوتین کند. افرادی که از اوره اضافی در خون رنج می برند، مصرف روزانه کمپوت موز را در برنامه غذایی خود قرار دهند.خواص موز

مصرف کمپوت موز با ارزش غذایی گوشت برابری می کند و تنها تفاوت آن ها در این می باشد که موز مواد چربی و کلسیم ندارد. به دلیل داشتن آهن، کمپوت موز می تواند خون ساز باشد. از دیگر خواص کمپوت موز این است که اگر به زخم های سرطانی دچار شدید، با مصرف موز تا حدود زیادی می توانید زخم هایتان را درمان کنید. کمپوت موز و میوه موز بسیار نشاط آور می باشد و به نوعی تامین کننده مواد معدنی مورد نیاز بدن می باشد.

از فواید دیگر کمپوت موز بخوانیم!

می توان گفت کمپوت موز یک میان وعده بسیار عالی بعد از ورزش کردن محسوب می شود. قند موجود در موز به سرعت هضم می گردد و جذب دیواره روده کوچک شده و وارد جریان خون افراد می شود. پس سوخت سریع قند موجود در کمپوت موز به عضلات امکان بازسازی ذخیره کربوهیدراتی را می دهد. به همین دلیل توصیه می شود که بعد از ورزش کرن مصرف موز و یا کمپوت آن را در برنامه خود قرار دهید.

  کمبود ویتامین : بیماری ها،عوارض،دلایل و راهکارهای درمان کمبود انواع ویتامین

همچنین کمپوت موز و میوه آن می تواند غذای خوبی برای ماهیچه های بدن باشد. متخصصان با تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که با مصرف دو عدد موز، برای 90 دقیقه فعالیت بدنی سختی که در پیش دارید، انرژی ذخیره کنید. به همین دلیل موز به عنوان میوه شماره یک ورزشکاران برتر جهان شناخته شده است.

کمپوت موز می تواند باعث آرامش معده افراد شود و اسید اضافی معده را به حالت طبیعی در می آورد. اگر به ناراحتی معده و یا اسهال های مزمن دچار هستید، با مصرف موز می توانید به رفع آن ها تا حد زیادی کمک کنید. افرادی که مشکل زخم روده دارند و آن ها را آزار می دهد، می توانند با خوردن کمپوت موز درمان زخم روده را سریع کنند و نقش بسزایی در رفع بی نظمی و اختلال روده ها ایفا می کند.

1 Comment
  • سلما
    Posted at 08:37h, 15 دی پاسخ

    لطفا درباره مضرات موز هم بنویسید

Post A Comment