طرز تهیه کمپوت زردآلو در 8 مرحله

کمپوت زردآلو

طرز تهیه کمپوت زردآلو در 8 مرحله

خواص منحصربفرد کمپوت زردآلو

زردآلو یک میوه بسیار خوشمزه و پرطرفدار می‌باشد که علی رغم مزه‌ی لذیذ آن، دارای خواص فراوانی برای بدن است. از خواص زردآلو می‌توان به درمان یبوست، تب، بیماری‌های پوستی، کم خونی و … اشاره نمود. همچنین زردآلو تاثیر بسیار مثبتی برای سلامت قلب دارد زیرا سطح کلسترول موجود در خون را نرمال نگه می‌دارد. از سویی دیگر میوه زردآلو از موادی تشکیل شده‌است که به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند بنابراین اگر به دنبال کاهش وزن خود هستید حتما روش تهیه کمپوت زردآلو را فرا بگیرید تا در طول سال بتوانید از آن استفاده نمایید! در حالت کلی شما می‌توانید زردآلو را به صورت خام سرو نمایید یا آن را خشک نموده و مورد استفاده قرار دهید. البته از این میوه بسیار خوشمزه می‌توان در تهیه مربا، آب‌میوه، ژله و… استفاده نمود. در حالت بسیار ایده‌آل بهتر است با استفاده از یک دستور پخت کمپوت خوشمزه، دسر و میان‌وعده‌ی بسیار خوشمزه و منحصر بفرد تهیه کنید.

زردآلو

کمپوت زردآلو میان‌ وعده‌ای لذیذ و خوشمزه

کمپوت‌ها به عنوان یکی از محبوب‌ترین دسرها و میان‌ وعده‌ها به شمار می‌روند و همواره طیف وسیعی از مردم طرفدار این دسر خوشمزه می‌باشند. همچنین دستور پخت کمپوت خوشمزه بسیار ساده است و در اسرع وقت می‌توان دسری خوشمزه را آماده و سرو نمود. البته این نکته را باید مد نظر قرار داد که برای داشتن یک کمپوت منحصربفرد و باکیفیت، باید از یک دستور پخت کمپوت خوشمزه و ممتاز استفاده کرد. در این میان کمپوت زردآلو با توجه به طعم و مزه‌ی فوق‌العاده و درعین حال پخت بسیار ساده و آسان، بسیار پرطرفدار می‌باشد. از سویی دیگر زردآلو دارای خواص زیادی است و کمپوت آن نیز بدون خاصیت نخواهد بود.

  دستور پخت مربا کدو حلوایی | طرز تهیه کمپوت کدو تنبل (8 مرحله)

البته هنگام تهیه کمپوت زردآلو به میزان شیرینی کمپوت توجه کنید در این صورت خواهید توانست میزان قند اضافه این دسر لذیذ را کنترل نمایید. با توجه به ویژگی‌های مطرح شده تمایل به پخت این دسر و میان‌وعده خوشمزه در منزل بسیار زیاد می‌باشد زیرا یک دسر لذیذ بدون مواد افزودنی بوده و در سریع‌ترین زمان ممکن پخته و آماده‌ی سرو می‌شود. همچنین برای داشتن کمپوت زردآلوی خوشمزه نیاز به استفاده از یک دستور پخت کمپوت خوشمزه است!

کمپوت زردآلو

چرا باید طرز تهیه کمپوت زردآلو را فراگرفت؟

درحالت کلی کمپوت‌ها در دسته دسرها‌ی میوه‌ای و میان‌ وعده‌ها طبقه‌بندی می‌شوند. از سویی دیگر می‌توان از کمپوت در فصل‌هایی که تنوع میوه‌ها کمتر است، استفاده نمود. زردآلو نیز جزء میوه‌هایی است که علاوه بر پرطرفدار بودن در فصول مختلف سال دسترسی به آن سخت است. بنابراین پیشنهاد می‌شود طرز تهیه کمپوت زردآلو را فرا بگیرید و در فصل تابستان اقدام به تهیه کمپوت نمایید، تا بتوانید در طول سال این دسر لذیذ را در دورهمی‌ها سرو نموده و از خواص فراوان آن بهره‌مند شوید.

کمپوت زردآلو لئونارد

توصیه می‌شود که با استفاده از دستور پخت کمپوت خوشمزه زردآلو که در ادامه به آن پرداخته شده‌است، یک محصول خانگی بسیار خوشمزه و لذیذ را برای جمع‌های خودمانی خود تهیه نمایید.

انواع روش‌های دستور پخت کمپوت خوشمزه زردآلو

روش‌های دستور پخت کمپوت خوشمزه زردآلو

در حالت کلی دو نوع دستور پخت کمپوت خوشمزه زردآلو وجود دارد و شما می‌توانید بر حسب نیازتان یکی از این دو روش را انتخاب کنید. در روش اول طول عمر نگهداری کمپوت کمتر می‌باشد و شما باید به میزان کمتری از این کمپوت تهیه نمایید تا زودتر سرو نموده و از فاسد شدن آن جلوگیری نمایید. در این نوع طرز تهیه کمپوت زردآلو پس از جوشیدن آب و حل شدن شکر در آن، زردآلو بدون هسته را داخل شربت ریخته و پس از جوشیدن، کمپوت آماده می‌شود. سپس شما می‌توانید کمپوت را داخل ظرف دردار ریخته و در یخچال قرار دهید. اما همانطور که گفته شد کمپوت تولید شده با این روش فقط چند روز در یخچال ماندگاری خواهد داشت.

  طرز تهیه کمپوت توت فرنگی:2 روش+نکات مهم

در روش دوم، کمپوت طی فرایند هشت مرحله‌ای تولید شده و طول عمر و ماندگاری بسیار بالایی دارد. در ادامه هشت مرحله طرز تهیه کمپوت زردآلو، جهت افزایش ماندگاری و طول عمر محصول ارائه می‌شود.

8 مرحله مهم دستور پخت کمپوت خوشمزه زردآلو

مرحله اول: ابتدا زردآلودها را شسته و سپس از وسط به دو نیم تقسیم کرده و هسته زردآلو را خارج نمایید.

مرحله دوم: در قابلمه‌ای با سایز دلخواه آب و شکر را ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس تا زمان به جوش آمدن شربت صبر کنید زیرا در این حالت شکر موجود در شربت به صورت کامل حل می‌شود. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.

طرز تهیه کمپوت زردآلومرحله سوم: تعدادی شیشه بر حسب نیاز، آماده نمایید. در این دستور پخت کمپوت خوشمزه زردآلو، استریل کردن شیشه کمپوت اهمیت زیادی دارد زیرا مانع از آلوده و خراب شدن کمپوت می‌شود. برای استریل کردن شیشه، ابتدا شیشه‌ها را تمیز بشویید و سپس به مدت 15-10 دقیقه در فر گرم شده روی حرارت 100 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. بدین صورت شیشه کمپوت زردآلو استریل شده و آماده‌ی ریختن محتویات به داخل شیشه می‌شود.

مرحله چهارم: در این مرحله از طرز تهیه کمپوت زردآلو، زردآلوهایی که در مرحله یک آماده نموده بودید در داخل شیشه‌های استریل شده بریزید. سپس شربت آماده شده در مرحله دوم را در شیشه ها بریزید. دقت داشته باشید که شربت روی زردآلوهای موجود در شیشه را کاملا بپوشاند.

  مربای کمپوت آناناس؛ طرز تهیه+ خواص مربای کمپوت آناناس

مرحله پنجم: در این مرحله از دستور پخت کمپوت خوشمزه زردآلو، شما باید یک حمام آب درست کنید و شیشه‌های کمپوت را که درب آن را محکم بسته‌اید در داخل حمام آب قرار دهید. به منظور درست کردن حمام آب، ابتدا باید یک قابلمه با سایز نسبتا بزرگ را انتخاب نمایید و سپس با یک پارچه نخی به ضخامت چند سانتی متر کف قابلمه را بپوشانید. در گام بعدی شما باید شیشه‌های کمپوت را در داخل قابلمه قرار داده و قابلمه را با آب پر کنید بطوریکه سطح آب موجود در حمام آب، به 2 الی 3 سانیمتر زیر درب شیشه‌ها برسد.

مرحله ششم: قابلمه حمام آب را بر روی حرارت متوسط قرار دهید و 15 الی 20 دقیقه زمان بدهید تا آب به جوش آمده و کمپوت موجود در شیشه‌ها آماده شود. در این قسمت از طرز تهیه کمپوت زردآلو بعد از 15 الی 20 دقیقه حرارت را خاموش نمایید.

مرحله هفتم: در این مرحله دستور پخت کمپوت خوشمزه زردآلو، شیشه‌های خارج شده از حمام آب را در داخل یک پارچ ضخیم یا پتو قرار داده و روی آنها را بپوشانید و تا زمان خنک شدن شیشه‌ها صبر کنید.

مرحله هشتم: مرحله آخر طرز تهیه کمپوت زردآلو، اطمینان حاصل نمودن از بسته بودن درب ظرف‌های کمپوت می‌باشد. زیرا عدم توجه به این امر سبب کپک زدن کمپوت زردآلو شده و نیز طول عمر نگه داری محصول را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

نکات مهم در رابطه با طرز تهیه کمپوت زردآلو

  • زمان آماده سازی این دسر خوشمزه حدودا 30 الی 45 دقیقه می‌باشد. بنابرانی می‌توان در کمترین زمان ممکن یک دسر و میا‌ن‌وعده بسیار لذیذ و پرخاصیت برای کسانی که دوست‌شان داریم فراهم نماییم!
  • کمپوت زردآلو علی رغم قرارگرفتن بر روی حرارت، فیبر موجود در آن از بین نمی‌رود بلکه سبب جذب بهتر بدن می‌شود. به همین دلیل دستور پخت کمپوت خوشمزه زردآلو برای کسانی که دستگاه گوارش حساسی دارند بسیار کارآمد و مفید می‌باشد.
No Comments

Post A Comment