3روش تهیه ذرت مکزیکی در خانه (با بلال و ذرت خام ) مثل بیرون!

ذرت مکزیکی

3روش تهیه ذرت مکزیکی در خانه (با بلال و ذرت خام ) مثل بیرون!

امروزه فست فودها و اسنک ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع وعده ها سریع آماده می شوند و بسیار لذیذ و خوشمزه هستند.از میان این ها، ذرت مکزیکی طرز تهیه ساده ای دارد و برای یک میان وعده بسیار خوشمزه است. ذرت مکزیکی را حتی در دکه های کوچک می توان تهیه کرد و در سطح شهر بسیاری مشغول به این کار هستند.

در منوی رستوران  ها و فست فودی های بزرگ نیز جای ذرت مکزیکی خالی نیست و در هر جایی به سلیقه آشپز، موادی به آن اضافه می کنند و یا نسبت مقادیر مواد لازم آن را تغییر می دهند، که در نهایت در طعم و کیفیت آن اثر می گذارد و بنا به سلیقه مشتریان، هر رستوران و فست فودی، طرفداران خاص خود را برای ذرت مکزیکی دارد.ذرت مکزیکی

در این مطلب قصد داریم 3 روش تهیه ذرت مکزیکی در خانه  با بلال و ذرت خام  مثل بیرون به شما آموزش دهیم که بتوانید به راحتی هر وقت هوس یک میان وعده خوشمزه کردید، بدون نیاز به خروج از خانه آن را میل کنید. مواد اصلی ذرت مکزیکی، دانه های ذرت است که می توان از بلال و یا از کنسروهای آماده ذرت استفاده کرد.

طرز تهیه ذرت مکزیکی ساده اما خوشمزه

روش اول: طرز تهیه ذرت مکزیکی با بلال

در این روش قصد داریم که ابتدا با دون کردن بلال، طرز تهیه ذرت مکزیکی با ذرت خام را به شما آموزش دهیم و بعد از آماده سازی دانه های ذرت مورد نیاز، به پختن ذرت مکزیکی بپردازیم. برای دانه کردن ذرت دو راه وجود دارد:

  • با دست و قاشق
  • با چاقو

در روش اول ابتدا با ته قاشق یک ردیف از دانه های ذرت را جدا می کنیم. در این مرحله ممکن است بعضی دانه ها خرد و له شوند اما دانه های دیگر سالم باقی می مانند.

جدا کردن دانه های ذرت

سپس با دست ردیف های دیگر دانه های ذرت را جدا می کنیم. با این روش دانه ها کامل جدا می شوند ولی کمی انجام این کار زمان بر خواهد بود و برای یک بلال حدودا 4 الی 5 دقیقه زمان می برد.

  خواص کنسرو ذرت چیست؟

در روش دوم با استفاده از یک چاقو، دانه ها را از بلال جدا می کنیم. در این روش دانه ها از ته بریده می شوند و مانند روش اول دانه کامل نخواهیم داشت اما این روش سریع تر از روش قبلی است.

حالا که دانه های ذرت را از بلال تهیه کردیم، به ادامه کار می پردازیم.

مواد لازم:

  1. ذرت 300 گرم
  2. کره 20 گرم
  3. قارچ خرد شده 1 پیمانه
  4. سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
  5. پنیر پیتزا 100 گرم
  6. نمک و فلفل

ابتدا به دلیل خام بودن ذرت ها، باید اجازه دهیم در آب و نمک به مدت 30 الی 45 دقیقه پخته شوند. بعد از آن با انجام مراحل ساده زیر، ذرت مکزیکی مورد نظر آماده خواهد شد.

مرحله اول: ابتدا ذرت ها را بدون روغن در یک ماهیتابه ریخته و با نمک و فلفل تفت می دهیم تا جایی که آب ذرت ها کاملا گرفته شود.

مرحله دوم: در این مرحله قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و در یک ظرف دیگر روی حرارت تفت می دهیم که آب آن ها کاملا تبخیر شود.

مرحله سوم: در این مرحله می خواهیم کره را آب کنیم. برای انجام این کار آب را روی حرارت قرار می دهیم و یک ظرف مخصوص و مقاوم در برابر حرارت را درون آب در حال جوش قرار می دهیم. سپس کره را درون ظرف قرار می دهیم تا کاملا ذوب شود.

مرحله چهارم: ذرت و قارچ ها را به کره ذوب شده اضافه می کنیم. کمی که روی حرارت گرم شدند، سس مایونز و پنیر پیتزا را به آن ها اضافه کرده و مخلوط می کنیم که ذرت ها در بین پنیر پخش شوند. بعد از آن ذرت مکزیکی آماده است. بنا بر سلیقه خود می توانید سس و فلفل بیشتری ریخته و میل نمایید.

ذرت مکزیکی با مخلفات

روش دوم: طرز تهیه ذرت مکزیکی با کنسرو ذرت

در روش قبلی یک ذرت مکزیکی کاملا ساده درست کردیم و تقریبا از هیچ مخلفاتی استفاده نکردیم. در این قسمت قصد داریم با استفاده از ذرت آماده، با شیوه مختلفی ذرت مکزیکی درست کنیم. مواد لازم برای این روش کمی بیشتر از مرحله قبلی است:

  1. کنسرو ذرت یک عدد 100 گرمی
  2. قارچ 100 گرم
  3. کره 100 گرم
  4. آویشن دو قاشق چای خوری
  5. پنیر پیتزا 100 گرم
  6. کالباس 100 گرم
  7. سس مایونز 4 قاشق غذا خوری
  8. آبلیمو یک قاشق غذا خوری
  9. نمک و فلفل

طرز تهیه ذرت مکزیکی با کنسرو ذرت

مانند روش قبل مراحل انجام برای تهیه ذرت مکزیکی ساده است. ابتدا قارچ ها را در اندازه های مناسب خرد کرده و در روغن تفت می دهیم. در صورت لزوم و سفت بودن قارچ ها می توانیم آن ها را به مدت 5 دقیقه در آب بجوشانیم. در مرحله بعدی کالباس را ریز کرده و به همراه ذرت به قارچ های تفت داده شده اضافه می کنیم.

  طرز نگهداری ذرت در فریزر، آموزش فریز کردن ذرت و نگهداری ذرت در دراز مدت؟

بعد از این که کمی ذرت ها نرم شدند، حرارت را کم می کنیم و سس مایونز، کره، نمک، فلفل و آویشن را به مخلوط اضافه می کنیم و هم می زنیم. پنیر پیتزا را در آخر با ذرت ها و مواد دیگر مخلوط کرده و به مدت 5 دقیقه درب ظرف را بسته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. صبر می کنیم تا پنیر پیتزا کش دار شود. در نهایت از روی حرارت برمی داریم و به آن آبلیمو اضافه می کنیم. ذرت مکزیکی آماده شده و می توانید با تکه های کالباس تزیین کنید و یا از مقداری سس خردل نیز استفاده کنید.

روش سوم: تهیه ذرت مکزیکی در خانه مثل بیرون

تهیه ذرت مکزیکی در خانه مثل بیروندر این روش سعی داریم یک ذرت مکزیکی سالم با کمترین مواد مضر، به شما آموزش دهیم. از این جهت دیگر از کنسرو ذرت که مواد افزودنی دارد استفاده نمی کنیم. بهترین دانه های ذرت برای درست کردن ذرت مکزیکی، دانه های بلال های کوتاه است که دانه های نسبتا درشت دارند و رنگ آن ها زردتر از شیر بلال های کبابی است. توصیه می شود این بلال ها رو در فصل خودش تهیه کنید.

در مرحله بعدی دونه های ذرت را بخار پز می کنیم. در صورت نداشتن بخار پز می توانید ذرت ها را در یک ظرف مانند آبکش قرار دهید و مجموعه را روی آب در حال جوش به مدت 10 دقیقه بگذارید تا کاملا پخته شود. ادویه هایی که می توانید استفاده کنید شامل آویشن، فلفل سیاه و قرمز، پودر سیر، گلپر و ادویه کاری می شود. در این روش برای کاهش مواد مضر بهتر است از چیپس و کالباس استفاده نشود.

مواد لازم:

  1. ذرت پخته شده 500 گرم
  2. پنیر پیتزا 100 گرم
  3. سس مایونز 1 پیمانه
  4. قارچ 200 گرم
  5. کره 50 گرم
  6. پودر آویشن 1 قاشق چای خوری
  7. فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
  8. فلفل قرمز نصف قاشق چای خوری
  9. نمک نصف قاشق چای خوری
  4 نوع غذا با ذرت که تاحالا امتحان نکرده اید!

در یک ظرف کاسه ای شکل کره ریخته و ابتدا قارچ های خورد شده را در آن قرار داده سپس ذرت ها را به آن اضافه کنید تا تفت داده شوند. ادویه ها را روی مخلوط بریزید، سس مایونز را اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید.

ذرت مکزیکی خانگی سالمدر نهایت از روی حرارت بردارید و پنیر پیتزا به آن اضافه کنید. قبل از سرد شدن مخلوط سریع پنیر پیتزا را مخلوط کنید تا در بین مواد دیگر ذوب شود. ذرت مکزیکی آماده سرو شدن است و می توانید به آن کمی آویشن اضافه کنید.

No Comments

Post A Comment