طرز تهیه 6 دسر خوشمزه با کمپوت آناناس

کوکتل آناناس و توت فرنگی

طرز تهیه 6 دسر خوشمزه با کمپوت آناناس

آناناس یکی از لذیذترین و پرخاصیت‌ترین میوه‌هایی است که در قرن‌های گذشته تنها در نواحی استوایی رشد می‌کرده است، اما امروزه می‌توان به‌راحتی آن را در اقصی نقاط جهان پیدا کرد و به‌صورت تازه یا کنسرو شده از فروشگاه‌ها خرید. این میوه که داستان جالبی را از زمان بازگشت کریستف کلمب از سفر جنوب آمریکا، تا تبدیل شدن به میوه‌ای خارق‌العاده با خواص درمانی بی‌شمار طی کرده است، می‌تواند شیرینی بخش یک وعده‌ی غذایی دل‌چسب در کنار خانواده‌ی شما باشد. بنابراین توصیه می‌شود هرازچندگاهی یک کمپوت آناناس تهیه کنید و از آن برای تهیه یک دسر کمپوت آناناس خوشمزه و به یادماندنی در خانه‌ی خود استفاده کنید. در ادامه قصد داریم طرز تهیه 5 نوع دسر خوشمزه با کمپوت آناناس لئونارد را به شما معرفی کنیم.

دسرهایی که در ادامه طرز تهیه آن‌ها را به شما خواهیم گفت عبارت‌اند از:

  1. دسر آناناس و توت فرنگی
  2. دسر پلمبیر آناناس
  3. دسر پاناکوتای آناناس
  4. دسر ماستی با کمپوت آناناس
  5. دسر میوه‌ی آناناس
  6. دسر شارلوت آناناس

1. طرز تهیه دسر آناناس و توت فرنگی با کمپوت آناناس لئونارد

مواد لازم:

  •  کنسرو آناناس لئونارد ۱۱۵ گرم
  •  توت فرنگی ۱۱۵ گرم
  •  یخ ۱ فنجان
  •  گوجه گیلاسی ۹۰ گرم
  •  کرن بری ۲ قاشق غذاخوری
  •  آب ۱ لیوان

طرز تهیه:

تمامی مواد را در میکسر ریخته و اجازه دهید به مدت چند دقیقه خوب با هم میکس شوند. سپس می توانید با کرن بری روی کوکتل را تزیین بفرمایید.

این نوشیدنی خنک سرشار از ویتامین C ویتامین A و منگنز است. 

کوکتل آناناس و توت فرنگی

2. دسر پلمبیر آناناس

دسر پلمبیر آناناس دسری جذاب به‌ویژه برای مهمانی‌ها و مجالس خاص است و اگر به تهیه دسرهای جدید و کمتر شناخته شده علاقه‌مندید پیشنهاد می‌کنیم از طرز تهیه این دسر خوشمزه غافل نشوید.

این دسر علاوه بر مقوی و خوشمزه بودن دارای عطر و بویی کم‌نظیر است و می‌تواند در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه هوش از سر مهمانان ببرد! بااین‌حال می‌توان این دسر را به‌راحتی در منزل تهیه کرد و برای تهیه آن به شیر، خامه، پودر ژله آناناس، پودر ژلاتین، کمپوت آناناس، آب کمپوت آناناس، مغز گردوی خردشده و بستنی وانیلی احتیاج است:

مواد لازم:

  1. شیر: 1 لیوان
  2. خامه فرم گرفته: 1 لیوان
  3. پودر ژله آناناس: 1 بسته
  4. پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری
  5. کمپوت آناناس: ۸ حلقه
  6. آب کمپوت آناناس: 1 لیوان
  7. مغز گردو خردشده: 2 قاشق غذاخوری
  8. بستنی وانیلی نرم شده: 1 لیوان

طرز تهیه:

برای آغاز به کار فرایند تهیه دسر پلمبیر آناناس در ابتدا باید پودر ژله‌ی آناناس را به همراه پودر ژلاتین مخلوط کنید و پس از آن آب کمپوت آناناس را به این ترکیب اضافه کنید و خوب هم بزنید. برای این کار باید از روش بن ماری (حرارت غیرمستقیم) برای ذوب کردن پودر ژله و ژلاتین داخل آب آناناس استفاده کنید تا محلول کاملاً یکدست و یکنواخت شود.

سپس ظرف محلول پودر ژله و ژلاتین را از روی حرارت بردارید تا مقداری سرد شود و به دمای اتاق برسد. در مرحله‌ی بعدی خامه‌ی فرم گرفته را داخل یک ظرف بریزید و سه حلقه آناناس را به‌صورت نگینی خرد کرده و به آن اضافه کنید. اگر از پودر خامه یا خامه منجمد نیز استفاده می‌کنید ابتدا آن را فرم دهید سپس آناناس را به آن اضافه کنید.

در این مرحله باید بستنی وانیلی، شیر و ‌خامه­ی فرم گرفته و مغز گردو را با مخلوط ژلاتین ترکیب کنید و سپس مواد را درون قالب چرب شده بریزید و آن را به مدت 3 الی 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود و خود را کاملاً بگیرد.

در آخر دسر را از یخچال بیرون آورید و آن را بر روی ظرف برگردانید، سپس به‌دلخواه می‌توانید آن را با تکه‌های آناناس و خامه تزیین کنید. دسر شما آماده است.

دسر پلمبیر آناناس

دسر پلمبیر آناناس

3. دسر پاناکوتای آناناس

اگر با انواع پاناکوتا آشنا باشید می‌توانید به لیست دسرهای خود پاناکوتای آناناس را نیز اضافه کنید. به همین منظور تصمیم گرفتیم طرز تهیه این دسر خوشمزه را برای شما بازگو کنیم. برای تهیه این دسر خوشمزه باید مواد زیر را در اختیار داشته باشید:

مواد لازم:

  1. شير: 2 ليوان
  2. خامه صبحانه: 300 گرم
  3. شكر: 2/1پيمانه
  4. پودر ژلاتين: 2 قاشق غذاخوری
  5. وانيل: 4/1 قاشق غذاخوری
  6. ژله آناناس:  نصف بسته
  7. كمپوت آناناس: چند حلقه برای تزیین ژله

طرز تهیه:

در ابتدا نصف بسته پودر ژله آناناس را طبق دستورالعمل آن درست کنید. سپس قالب مخصوص دسر را آماده کنید و کف آن را با تکه‌های آناناس پوشش دهید، سپس کمی از مایع ژله را روی آناناس‌ها بریزید و به مدت پانزده دقیقه ظرف را به یخچال منتقل کنید. پس از این مدت آناناس‌ها کمی در جای خود ثابت می‌شوند و حال وقت آن است مابقی مایع ژله را اضافه کنیم و داخل یخچال بگذاریم تا کاملاً ببندد.

سپس پودر ژلاتین را داخل نصف لیوان آب سرد اضافه کنید و به روش بن ماری حل کنید. شیر، خامه و شکر را مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و بر روی حرارت کمی آن را گرم کنید تا خامه آب شود، کمی وانیل به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.حال ظرف ژله را از یخچال درآورده و پاناکوتا را به‌آرامی و با قاشق به ظرف اضافه کنید و دوباره در یخچال بگذارید و پس از سه ساعت دسر خوشمزه و زیبای پاناکوتای آناناس را خواهید داشت. حال می­توانید دسر را برگردانید و به سلیقه خودتان آن را تزیین کنید.

دسر پاناکوتای آناناس

دسر پاناکوتای آناناس

4. دسر ماستی با کمپوت آناناس

دسر ماستی به‌خودی‌خود یک دسر خوشمزه و مناسب خوش‌گذرانی‌ها است، حال اگر این دسر را با آناناس ترکیب کنیم مزه‌ی فراموش‌نشدنی را تجربه خواهید کرد. مواد لازم برای تهیه این دسر عبارت­اند از:

مواد لازم:

  1. ماست: 4/1 پیمانه
  2. شیر کم‌چرب: 4/1 پیمانه
  3. شکر: ۱ پیمانه سرخالی
  4. خامه: ۲۵۰ گرم
  5. کمپوت آناناس: 2/1 پیمانه
  6. پودر ژلاتین: ۲ قاشق چای‌خوری
  7. آب سرد: 3/1 پیمانه
  8. وانیل: 8/1 قاشق چای‌خوری
  9. سس شکلات: به مقدار لازم
  10. میوه فصل و آناناس: به مقدار لازم

طرز تهیه:

ژلاتین را با آب سرد و به روش بن ماری حل کنید. شیر را روی حرارت بگذارید و پس از جوش آمدن، شکر را به آن اضافه کنید و محلول را روی حرارت ملایم قرار داده و تا زمان حل شدن شکر هم بزنید. سپس به آن وانیل اضافه کنید و پس از برداشتن از روی شعله منتظر بمانید تا ولرم شود.

حال محلول ژلاتین را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خنک شود. ماست و خامه را در دو ظرف جداگانه هم بزنید تا یکدست شوند. کمپوت آناناس را به‌صورت نگینی درآورید سپس تکه‌ها را ته قالب خود بچینید.

ماست و خامه ­ی زده‌شده را با مخلوط شیر ترکیب کنید و اکنون مایه‌ی دسر خود را آماده ساخته‌اید. در این مرحله باید مایع دسر را داخل ظرف بریزید و قالب را به مدت 24 ساعت داخل یخچال قرار دهید. حال وقت آن است که از دسر خود لذت ببرید.

دسر ماستی به خودی خود یک دسر خوشمزه و مناسب خوشگذرانی‌ها است، حال اگر این دسر را با آناناس ترکیب کنیم مزه‌ی فراموش نشدنی را تجربه خواهید کرد.

دسر ماستی با کمپوت آناناس

دسر ماستی با کمپوت آناناس

5. دسر میوه‌ی آناناس

در فصل گرما بیش از هر چیز دسری سرد و خوشمزه می‌تواند انرژی‌بخش روز ما باشد. به همین دلیل تصمیم داریم یک دسر خوشمزه‌ی دیگر را برای رهایی از حرارت تابستان به شما معرفی کنیم. برای تهیه این دسر خوشمزه به مواد زیر نیاز است:

مواد لازم:

  1. پودر ژله آناناس: 1 بسته
  2. سیب: 2 عدد
  3. موز: 2 عدد
  4. خیار: 4 عدد
  5. هلو: 1 عدد
  6. زردآلو: 6 عدد
  7. شلیل: 2 عدد
  8. آناناس: 4 حلقه

طرز تهیه:

طرز تهیه این دسر بسیار راحت است اما نمی‌توان از طعم و مزه‌ی آن چشم‌پوشی کرد. در ابتدا میوه‌های سیب، هلو، زردآلو، شلیل، آناناس، موز و خیار را به‌صورت نگینی خردکنید. توجه کنید که بسته به سلیقه خود می‌توانید از میوه‌های دیگری همچون انگور، آلوئه‌ورا، تمشک و … نیز استفاده کنید.

سپس مطابق دستورالعمل درج‌شده بر روی بسته‌، ژله را درست کنید. میوه‌ها را داخل ظرف بزرگی ریخته و ژله را به‌آرامی به آن اضافه کنید. سپس به مدت 3 ساعت درون یخچال قرار دهید تا ترکیب دسر ببندد. سپس می‌توانید کمی از آب و تکه‌های کمپوت آناناس را بر روی آن بریزید. حال وقت آن رسیده است دسر میوه‌ی خود را نوش جان کنید.

دسر میوه‌ی آناناس

دسر میوه‌ی آناناس

6. دسر شارلوت آناناس

دسر شارلوت آناناس نیز از آن دسته دسرهایی است که می‌توانید به‌سادگی در منزل درست کنید و در مجالس خود برای مهمانان سرو کنید. مواد لازم برای تهیه این دسر عبارت­اند از:

مواد لازم:

  1. کمپوت آناناس: 1 قوطی
  2. پودر ژله آناناس: 1 بسته
  3. شیر: 1 لیوان
  4. آرد: 1 قاشق غذاخوری
  5. زرده تخم‌مرغ: 2 عدد
  6. خامه: 1 پاکت 100 گرمی
  7. وانیل: 2/1 قاشق چای‌خوری
  8. شکر: 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

برای تهیه این دسر لذیذ ابتدا پودر ژله آناناس را در یک لیوان آب جوش حل کنید تا شفاف و یکدست شود. سپس شیر، شکر، آرد و دو زرده‌ی تخم‌مرغ را در یک ظرف جداگانه به هم بزنید و روی شعله‌ی ملایم کمی آن را حرارت دهید تا نسبتاً غلیظ شود. حال وانیل را به ترکیب اضافه کنید و خوب هم بزنید. قابلمه‌ی حاوی مواد را از روی حرارت بردارید تا کمی دمای آن کاهش یابد. اکنون خامه را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

حال نوبت آن رسیده است تا این ترکیب را با محلول ژله مخلوط کنید و کمی هم بزنید. پس از آن داخل قالب را سلفون کشیده و حلقه‌های آناناس را به‌صورت درسته در کف و کناره‌های ظرف بچینید و درنهایت مخلوط را به‌آرامی داخل ظرف بریزید.

دسر شارلوت شما آماده شده است اما پیش از میل کردن باید آن را به مدت 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید. پس از آن در ظرف برگردانید و با سلیقه‌ی خود و کمی خلاقیت شروع به تزیین کنید. تهیه دسرهای خوشمزه و لذیذ با استفاده از کمپوت آناناس به‌سادگی در منزل امکان‌پذیر است. بنابراین دست‌به‌کار شوید و با کمک هنر و سلیقه‌ی خود در آشپزی، خانواده‌ را به یک دسر کمپوت آناناس خوش عطروطعم مهمان کنید.

دسر شارلوت آناناس

دسر شارلوت آناناس

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.