غذاهای سالم و مفید برای رژیم غذایی

غذاهای سالم و مفید برای رژیم غذاییغذاهای سالم و مفید برای رژیم غذایی

غذاهای سالم و مفید برای رژیم غذایی

1- پروتئین بدون گوشت
پروتئین برای تمام سلول های بدن ضروری است و فقط از گوشت و مرغ بدست نمی آید. بنابراین سعی کنید غذاهای پروتئین دار بدون گوشت مثل عدس و لوبیا را در برنامه غذایی خود جای بدهید.

2- چربی های سالم
چربی های سالم برای داشتن قلب سالم لازم هستند. چربی های اشباع نشده مثل چربی هایی که در بادام، آووکادو، نارگیل و روغن زیتون به شما حس سیری می دهد و باعث می شود پروتئین بیشتری جذب کنید.خوراکی های چربی سوز را بشناسید.

3- آنتی اکسیدان ها
آنتی اکسیدان ها هم برای پوست مفید هستند و هم از سیستم ایمنی بدن حفاظت کرده و مانع ایجاد بیماری می شوند. مثل شکلات و بلوبری را به برنامه غذایی هفتگی خود اضافه کنید.

4- پروبیوتیک
پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که بهداشت و سلامت دهان و دندان و گوارش را تضمین می کنند، فشار خون را متعادل می کنند و از عفونت ادراری جلوگیری می کنند.

5- کربوهیدرات خوب
کربوهیدرات ها هم مثل چربی ها خوب و بد دارند. کربوهیدرات های خوب مثل نان غلات کامل، بلغور جو، میوه ها و سبزیجات برای بدن و مغز سوخت و انرژی تولید می کنند.

6- سبزیجات آبرسان
می دانید که هر روز باید مقدار زیادی آب بنوشید. اما اگر قادر به خوردن این مقدار در طول روز نیستید غذاهای پر آب مثل خیار، هندوانه و کاهو بخورید تا آب بدن را تامین کرده باشید.

7- سبزیجات برگ دار و تیره
سبزیجات برگ دار علاوه بر کاهو، بروکلی، شلغم و خردل نیز سرشار از ویتامین های C و K و آهن و کلسیم هستند.

 

غذاهای سالم و مفید برای رژیم غذایی

صنایع غذایی لئونارد تولید و عرضه کننده انواع کمپوت و کنسرو

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.