طرز تهیه کمپوت هلو | در 30 دقیقه کمپوت هلو خانگی خوشمزه داشته باشید!

طرز تهیه کمپوت هلو

طرز تهیه کمپوت هلو | در 30 دقیقه کمپوت هلو خانگی خوشمزه داشته باشید!

امروزه بسیاری از خانم ها در منزل خود به دنبال مراحل طرز تهیه کمپوت هلو هستند تا بتوانند یکی از سالم ترین کمپوت های میوه را تهیه نموده و آن را برای نزدیکان خود سرو نمایند. لازم به ذکر است که امروزه شما می توانید انواع کمپوت های هلو را به شکل صنعتی در فروشگاه های غذایی بسیار زیادی مشاهده کنید که بی شک کمپوت تهیه شده خانگی طعم و مزه ی دیگری را خواهد داشت. شما نیز می توانید با آموزش و فرا گرفتن طرز تهیه کمپوت یکی از بهترین و بی نظیرترین کمپوت میوه ای را تهیه و میل کنید.

طرز تهیه کمپوت هلوخواص شگفت انگیز هلو: طرز تهیه کمپوت هلو

آیا شما نیز به دنبال آموزش لازم برای طرز تهیه کمپوت هلو هستید؟ آیا می دانید که با یک آموزش بسیار ساده می توانید لذیذترین کمپوت را در منزل خود برای خانواده و دوستان خود تهیه و آماده کنید؟ از شما دعوت می نماییم که ما را تا پایان مقاله پیش روی خود همراهی نموده و اطلاعات بسیار جالبی را در خصوص طرز تهیه کمپوت هلو به دست بیاورید.

  طرز تهیه کمپوت آلوئه ورا + 5 نکته شفاف و خوشمزه شدن

هلو یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین میوه ها برای سلامتی بدن می باشد که در میان پزشکان یکی از موثرترین پاکسازی کننده روده ها نیز به شمار آمده و شما می توانید امروزه این میوه را در بسیاری از کشورهای جهان مورد مشاهده قرار دهید. هلو برای اولین بار در کشور چین کاشت و برداشت شد و بعد از آن در دیگر کشورهای جهان نیز کاشت و برداشت شد. هلو سرشار از ویتامین و مواد معدنی می باشد که هر کدام از ویتامین ها برای بدن بسیار مفید بوده و افراد بایستی در تمام فصل های این محصول را مورد استفاده قرار دهند به همین جهت بسیاری از خانم ها به دنبال آموزش طرز تهیه کمپوت هلو هستند تا بتوانند این میوه معجزه انگیز را در دیگر فصل های سال نیز مورد استفاده و میل قرار دهند. از مهمترین فواید این میوه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفظ سلامت عروقی و قلبی
  • هلو ضد سرطان می باشد
  • مفید برای سلامت چشم
  • سم زدایی بدن
  • سرشار از آنتی اکسیدن
  • موثر بر سیستم عصبی
  • کاهش درد و استرس
  • جلوگیری از سرما خوردگی

در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد طرز تهیه کمپوت هلو و نکات مورد توجه در طرز تهیه کمپوت هلو توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم.

طرز تهیه کمپوت هلو

با توجه به توضیحاتی که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، بی شک شما نیز با توجه به مزیت های هلو، به دنبال آموزش طرز تهیه کمپوت هلو هستند تا بتوانند خوشمزه ترین و لذیذترین کمپوت میوه ای را تهیه کرده و آن را برای فصل های دیگر نگه دارند تا بتوانند در صورت نیاز اقدام به استفاد از آن داشته باشند. بی شک برای آموزش طرز تهیه کمپوت هلو در وهله ی اول بایستی بتوانید سالم ترین و خوشمزه ترین هلوها را تهیه و خریداری کنید که بدون لکه های سیاه و له شدگی باشد تا بتوانید بهترین و شگفت انگیزترین کمپوت هلو را تهیه و آماده کنید. از مهمترین مواد لازم برای شروع و آموزش طرز تهیه کمپوت هلو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هلو یک کیلو
  • آب سه لیوان
  • شکر 4 قاشق غذاخوری
  • چوب دارچین 2 عدد

توجه داشته باشید که شما می توانید با توجه به ذائقه ی خود، به جای چوب های دارچین از وانیل نیز استفاده کنید که این امر بستگی به علاقه شما خواهد داشت. بعد از تهیه و آماده کردن مواد لازم میتوانید آموزش طرز تهیه کمپوت هلو را فرا بگیرید.آموزش طرز تهیه کمپوت هلو

مراحل طرز تهیه کمپوت هلو

شما نیز میتوانید مراحل طرز تهیه کمپوت هلو را دنبال کنید و یکی از لذیذترین کمپوت های میوه ای را برای نزدیکان و دوستان خود سرو نمایید. از مهمترین مراحل طرز تهیه کمپوت هلو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  موهیتو (Mojito) چیست؟ خواص + طرز تهیه موهیتو موز! کیوی ، هندوانه و ...
  • هلوها را کاملا شست و شوی داده و اجازه دهید تا خشک شوند و در این فرصت زمانی نیز آب و شکر را بر روی حرارت گذاشته تا شربت مورد نظرتان آماده شود که در این مرحله می توانید وانیل یا دارچین مورد نظرتان را نیز به آن اضافه کنید.
  • هلو ها را به مدت یک دقیقه در داخل آب جوش قرار داده و سپس بگذاری تا خنک شده و پوست آنها را به آرامی جدا کنید.
  • هلوهای پوست کنده را از وسط به دو قسمت برش داده و آنها را به آرامی در داخل یک ظرف شیشه ای قرار دهید.
  • در مرحله ی آخر به آرامی شربت از قبل تهیه و آماده شده را بر روی هلو های داخل ظرف شیشه ای اضافه کنید.

توجه داشته باشید که هلوهای تهیه شده را به مقدار بسیار زیاد در حال جوشیدن قرار ندهید چرا که بافت های سلولزی هلو بسیار نرم بوده و زودتر له می شوند.

نکات مورد توجه در طرز تهیه کمپوت هلو

کمپوت هلو خانگیاگر شما نیز به دنبال آموزش طرز تهیه کمپوت هلو هستید بایستی یک سری نکات را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید یکی از بهترین و خوشمزه ترین کمپوت ها را تهیه و آماده کنید. از مهمترین نکات مورد توجه در تهیه کمپوت هلو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حتما هلوهای خریداری شده را به شکل کامل مورد شست و شوی قرار دهید
  • برای نگهداری کمپوت تهیه و آماده شده حتما از ظروف شیشه ای استفاده کنید
  • درب ظرف شیشه ای را محکم ببندید تا هوا داخل آن جریان نداشته باشد.
  • کمپوت تهیه و آماده شده را در یک مکان خنک قرار دهید.
  • ظروف شیشه ای حتما بایستی خشک باشند تا کمپوت تهیه شده را در داخل آن بریزید.
  طرز تهیه کمپوت زردآلو در 8 مرحله

امروزه بسیاری از شرکت های صنایع غذایی به دنبال تهیه کمپوت های هلو هستند که بسیاری از آنها دارای مواد نگهدارنده بوده و از میوه های ناسالم تهیه و آماده می شوند؛ اما شما می توانید با فراگرفتن طرز تهیه کمپوت هلو در منزل خود یکی از سالم ترین و لذیذترین کمپوت ها را آماده کرده و آن را برای دوستان و نزدیکان خود سرو کنید تا پی به دست پخت شما برده و نهایت لذت را داشته باشند. شما می توانید با آموزش طرز تهیه کمپوت هلو در کمتر از 30 دقیقه یکی از بی نظیرترین کمپوت های میوه ای را تهیه و آماده کرده و آن را در دیگر فصل های سال نیز به راحتی مورد استفاده قرار دهید.

سرو کمپوت هلو: طرز تهیه کمپوت هلو

حال شما نیز مانند دیگر کد بانوهای با سلیقه و با ذوق توانسته اید یکی از لذیذترین و بهترین کمپوت های میوه ای را تهیه و آماده کرده و آن را به همراه بستنی های مختلف و دسرها مورد سرو قرار دهید. شما می توانید با آموزش طرز تهیه کمپوت هلو و آماده کردن این کمپوت، از مهمانان و دوستان خود به بهترین شکل ممکن پذیرایی نموده و در میان آنها خود نمایی کنید. همچنین می توانید این کمپوت تهیه شده را به مدت طولانی در ظروف شیشه ای نگهداری نموده و در صورت نیاز آن را مورد صرف قرار دهید. بهترین زمان برای یادگیری و آموزش طرز تهیه کمپوت هلو هم اکنون می باشد چرا که شما می توانید هلوهای مورد نیاز خود را با قیمت بسیار مناسبی تهیه کرده و به مقدار بسیار زیادی از کمپوت هلو را تهیه و آماده کنید.

No Comments

Post A Comment