طرز تهیه کمپوت آلوئه ورا + 5 نکته شفاف و خوشمزه شدن

کمپوت آلوئه ورا

طرز تهیه کمپوت آلوئه ورا + 5 نکته شفاف و خوشمزه شدن

برای تهیه کمپوت آلوئه ورا از روش های متفاوتی استفاده می شود. هدف از تهیه کمپوت استفاده از میوه با دسترسی آسان و خارج از فصل آن است.تهیه کمپوت آلوئه ورا شیوه ایی مناسب برای نگهداری طولانی مدت آن است و از آنجا که طعمی شیرین و دلپذیر دارد، بیشتر افراد به خوردن آن تمایل دارند.

بسیاری از میوه  و محصولات هستند که شاید خوردن آن به صورت  خام برای همه خوشایند نباشد، اما با تهیه انواع کمپوت به راحتی می توان از  آن استفاده کرد. کمپوت آلوئه ورا از انواع این کمپوت ها است. آلوئه ورا گیاهی است که به راحتی می توانید از آن در خانه مراقبت کنید و از خواص جادویی آن بهره ببرید.

کمپوت آلوئه ورا

طرز تهیه کمپوت آلوئه ورا ، آسان با ماندگاری طولانی

در مرحله اول برای تهیه کمپوت آلوئه ورا باید ژل شفاف داخل گیاه را از آن خارج نمایید. برای این منظور پوست سبز گیاه را به آرامی جدا کرده و با استفاده از یک چاقو، ژل درون آن را خارج کنید و با آب سرد شستشو دهید.

  طرز تهیه کمپوت کیوی + خاصیت درمانی برای سرما خوردگی

سپس آن را به قطعات کوچک به صورت نگینی برش بزنید. سعی کنید برش ها یکدست و اندازه باشد. یک ظرف شیشه ایی مناسب انتخاب کرده و تکه های آلوئه ورا را به صورت فشرده در آن بریزید.دقت داشته باشید، شیشه را به طور کامل با آلوئه ورا پر نکنید و فضای اندکی را در بالای شیشه آزاد بگذارید.

سپس تا نیمه در شیشه آب سرد بریزید. در این مرحله نیز باید مقداری شکر و کمی آبلیمو نیز به آن اضافه کنید. استفاده از آبلیمو صرفا برای بهبود طعم کمپوت آلوئه ورا است. میزان استفاده از شکر در کمپوت آلوئه ورا بستگی به ذائقه شما دارد. اگر به طعم های خیلی شیرین علاقه دارید می توانید از شکر بیشتری استفاده کنید و اگر طعمی ملایم را می پسندید دو تا سه قاشق غذا خوری شکر برای یک شیشه نیم کیلویی کافی است.

کمپوت آلوئه ورا و جدا کردن ژله آن

یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و در آن مقداری آب بریزید و اجازه دهید تا آب جوش بیاید. سپس شعله را بسیار کم کنید. در شیشه کمپوت آلوئه ورا، را محکم بسته و آن را داخل آب در حال جوشیدن قرار دهید.

دقت کنید قابلمه گنجایش شیشه را داشته باشد. شیشه باید به طور کامل در آب قرار بگیرد. به این ترتیب آلوئه ورا بدون اینکه له شود پخته شده و شکر در آن حل می شود.با این روش، کمپوت آلوئه ورا، را به صورت کنسروی تهیه خواهید نمود و اگر در آن را باز نکنید به مدت طولانی می توانید در یخچال از آن نگهداری کنید.

روش های ساده تری نیز برای تهیه کمپوت آلوئه ورا وجود دارد. برای مثال می توانید، در ابتدا مقداری آب و شکر و آبلیمو را درون قابلمه ایی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا شکر کاملا حل شود، سپس قطعات گیاه را به مدت 15 تا 20 دقیقه در آن قرار دهید و در نهایت مواد را در درون شیشه مورد نظر بریزید.با این روش کمپوت آلوئه ورا ماندگاری زیادی ندارد و باید در کوتاه ترین زمان ممکن مصرف شود.

طرز تهیه کمپوت آلوئه ورا و 5 نکته برای خوشمزه تر شدن آن

تهیه کمپوت آلوئه ورا

  • برای جدا کردن ژل آلوئه ورا، حتما لایه زرد رنگ گیاه را با دقت از ژل آن جدا نمایید. این لایه زرد رنگ تلخ بوده و باعث بد طعم شدن شربت و کمپوت آلوئه ورا خواهد شد. یک پیمانه آب را با یک قاشق غذاخوری سرکه ترکیب کرده روی تکه های آلوئه ورا بریزد، با این روش لایه های زرد رنگ آن از بین رفته و به طور قابل توجهی شفاف می شوند.
  • برای تهیه کمپوت آلوئه ورا، سعی کنید تا ژل گیاه در اثر حرارت زیاد، له نشود. له شدن باعث می شود تا کمپوت از ظاهری نامطلوب برخوردار شود.
  • برای چاشنی می توانید از گیاهانی مانند هل، دارچین،میخک، نعناع و پوست رنده شده لیمو ترش استفاده نمایید. استفاده از آبلیمو نیز برای داشتن طعمی متفاوت نیز پیشنهاد می شود. بسیاری از افراد استفاده از گلاب و عرق بهار نارنج را نیز برای خوش عطر شدن کمپوت توصیه می کنند.
  • شکرک در کمپوت آلوئه ورا زمانی رخ می دهد که با شعله زیاد اقدام به حل کردن آب و شکر کرده اید. برای این منظور از شعله کم استفاده نمایید. استفاده از آبلیمو نیز می تواند باعث کاهش شکرک شود.
  • علت کپک زدن کمپوت آلوئه ورا در مدت زمان کوتاه، به این دلیل است که از آب زیادی استفاده کرده اید. این مشکل بیشتر زمانی پیش می آید که آلوئه ورا را مستقیم در آب می پزید.
  طرز تهیه لیموناد (Lemonade) | طرز تهیه 5 نوع نوشیندنی لیموناد

کمپوت آلوئه ورا و معرفی گیاه

کمپوت آلوئه ورا و معرفی گیاه

 

آلوئه ورا گیاهی است که خاصیت آن این روزها بر سر زبان ها است و از همین رو از آن به عنوان گیاه جاودانگی نیز یاد می شود.از این گیاه برای تولید لوازم آرایشی، داروهای گیاهی و مکمل غذایی استفاده می شود. از نظر طب سنتی، این گیاه طبعی گرم و خشک دارد و تحت عنوان صبر زرد از آن یاد میشود.ممکن است گیاه آلوئه ورا با این نام ها نیز بشنویید: گیاه سوختگی، بزاق فیل و کریستال بیابان.

این گیاه از جمله گیاهان گوشتی و آبدار است که می تواند بدون ریشه و یا با ریشه کوتاه زندگی کند. برگ های این گیاه سبز بوده و در حاشیه، دارای کنگره است.این گیاه در برابر گرما مقاوم است و می توانید به راحتی از آن در داخل و خارج از خانه نگهداری کنید.

کمپوت آلوئه ورا و ارزش غذایی آن

این گیاه تاثیرات شگفت انگیزی برای درمان التهابات پوستی دارد، به طوری که می توان ردپای آن را در کتاب قانون ابن سینا و الحاوی رازی دید. استفاده از کمپوت آلوئه ورا در وعده های غذایی باعث بهبود سیستم گوارشی بدن می شود. از این گیاه استفاده کنید تا از مشکلاتی مانند سوء هاضمه، یبوست و اسهال در امان بمانید.

ارزش غذایی کمپوت آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا برای تسکین زخم های گوارشی توصیه می شود.مصرف این گیاه به طور موثری می تواند باعث سم زدایی از بدن شده و با تقویت سیستم گردش خون باعث می شود تا عفونت درمان شود.

  نوشیدنی ویتامین C

استفاده از آلوئه ورا باعث کاهش قند خون خواهد شد. البته چون در کمپوت آلوئه ورا از شکر استفاده می شود، خوردن آن به افراد دیابتی توصیه نمی شود و بهتر آلوئه ورا را بدون شکر مصرف نمایند.مصرف این گیاه برای درمان ناراحتی های لثه و دندان نیز توصیه می شود.استفاده از آلوئه ورا در تنظیم فشار خون نیز موثر است.

کمپوت آلوئه ورا و خاصیت ضد سرطانی

این گیاه سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است.آنتی اکسیدان همان موادی هستند که با تقویت سیستم ایمنی بدن، می توانند از بروز بیماریهای خطرناکی مانند سرطان در بدن جلوگیری نمایند.استفاده از آلوئه ورا در برنامه غذایی به طور قابل توجهی می تواند ترکیبات آنتی اکسیدانی را در بدن تامین نماید و از سرماخوردگی نیز جلوگیری نماید.

آلوئه ورا و سلامت پوست

خاصیت کمپوت آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی آشنا برای ترمیم و شادابی پوست است.استفاده از آن در لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار مرسوم و رایج است.این گیاه توانایی بسیار خوبی برای آبرسانی به پوست دارد و ترکیبات آن به خوبی می تواند التهابات و آفتاب سوختگی پوست را درمان کند.

استفاده منظم از این گیاه باعث شادابی و شفافیت پوست می شود.آلوئه ورا گیاهی موثری برای کنترل و درمان چین و چروک در پوست صورت است. با استفاده از این گیاه پوستی نرم وبدون لکه خواهید داشت.

2 Comments
  • لیسان
    Posted at 09:10h, 18 بهمن پاسخ

    سلام
    خیلی مختصر بود
    لطفا مطالبتون رو کامل تر کنید

  • دوست
    Posted at 16:53h, 02 مرداد پاسخ

    سلام بسیار خوب
    خواهش می‌کنم طرز تهیه خمیر آلوئه ورا که برای درمان آفتاب سوختگی شایسته است را بگذارید

Post A Comment