مواد غذایی و ویتامین هایی که برای درد مفاصل مفید هستند

مواد غذایی و ویتامین هایی برای درد مفاصل

مواد غذایی و ویتامین هایی که برای درد مفاصل مفید هستند

1- امگا3
اسیدهای چرب مفاصل را چرب و روان می کنند و از التهاب آنها جلوگیری می کنند. تخمه آفتاب گردان ، تخم مرغ و ماهی سرشار از امگا 3 هستند.

2- ویتامین A
ویتامین A التهابات بدن را کاهش می دهد. زردک، بروکلی ، پالک ، جعفری و سایر سبزیجات دیگر سرشار از ویتامین A هستند.

3- ویتامین C
ویتامینC با کاهش التهابات به بازسازی سلولها کمک می کند. پرتقال و فلفل سبز سرشار از این ویتامین هستند.

4- ویتامین D
این ویتامین با کمک به جذب کلسیم از خطر التهاب مفصل ها می کاهد. نورآفتاب و موادغذایی حاوی کلسیم در جلوگیری از درد مفاصل موپر هستند.

5- ویتامین B
مفاصل بدن نیز برای اینکه بخوبی کار کنند به ویتامین های گروه B نیاز دارند. تخم مرغ ، جوانه گندم ، بادام و آجیل از جمله مواد غذایی هستند که سرشار از ویتامینهای گروه B هستند.

6- روغن زیتون کاملا طبیعی
به دلیل تهیه روغن زیتون در یک مرحله فشردن خواص آنتی اکسیدانی فراوانی دارد و این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد که باعث افزایش درد و التهاب مفاصل می شوند مقابله می کنند.

7- میگو
میگو حاوی مقدار زیادی گلوکزآمین است و گلوکزآمین ماده ای مناسب برای کاهش التهاب مفاصل می باشد. در ضمن میگو مقدار زیادی سلنیوم داشته و چربی اندکی دارد.

8- آناناس
آناناس حاوی ماده ای به نام «بروملین» است و بروملین تأثیر زیادی در بهبود زخم ها دارد. همچنین دارویی که التهاب مفاصل را کاهش می دهد و روند بهبود جراحات را تسریع می کند.

9- زردچوبه
زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد و می تواند با آرتروز مقابله کند.

10- زنجبیل
حتما شما هم در این مورد شنیده اید که زنجبیل یک مسکن عالی برای درد مفاصل است. چای زنجبیلی و غذاهای حاوی زنجبیل، به سلامت مفاصل کمک می کند.

  چربی سوزی فوری شکم+11ماده غذایی
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.