محبوب ترین اسموتی های تابستانی+ 5 روش متفاوت

محبوب ترین اسموتی های تابستانی+ 5 روش متفاوت

محبوب ترین اسموتی های تابستانی+ 5 روش متفاوت

یکی از نوشیدنی‌های خوشمزه و مقوی که معمولاً در اغلب کافه‌ها سرو شده و طرفداران زیادی دارد اسموتی است. اسموتی نوعی نوشیدنی است که مواد اصلی آن را میوه‌ها تشکیل می‌دهند. اسموتی می‌تواند به‌صورت رژیمی یا غیر رژیمی تهیه شود. معمولاً در اسموتی­های رژیمی از شکر استفاده نمی­شود و از شهد افرا یا عسل برای شیرین کردن آن استفاده می­کنند. البته برخی از اسموتی­ها با توجه به طرز تهیه آن نیاز به شیرین‌کننده ندارند.

اسموتی­های مختلفی در کافی‌شاپ‌ها سرو می‌شوند و می‌توان گفت که با هر نوع میوه یا ترکیب دو یا چند میوه، می‌توان یک اسموتی خوشمزه تهیه کرد. البته ترکیب میوه‌ها بسیار مهم است و با توجه به نوع مزه هر میوه باید بهترین ترکیب انتخاب شود. لازم به ذکر است که در اسموتی­ها از ماست، بستنی، شیر یا خامه نیز استفاده می‌شود و استفاده هرکدام از آن‌ها به طعم اسموتی و رژیمی یا غیر رژیمی بودن آن بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم 5 اسموتی محبوبی که در کافی‌شاپ‌ها سرو می‌شود را به شما معرفی کنیم و طرز تهیه هرکدام را شرح دهیم. این اسموتی­ های خوشمزه عبارت‌اند از :

  • اسموتی توت‌فرنگی، موز و آناناس
  • اسموتی میکس بری (آلبالو، بلوبری، تمشک، شاه‌توت)
  • اسموتی انبه
  • اسموتی موز شکلات
  • اسموتی هندوانه نعنا

اسموتی توت‌فرنگی، موز و آناناس

اسموتی توت‌فرنگی، موز و آناناس

  • مواد لازم :

– موز 1 عدد
– توت فرنگی 1 لیوان
– کمپوت آناناس لئونارد نصف لیوان
– بستنی وانیلی یا شیر نصف لیوان
– خامه 1 قاشق

 طرز تهیه :

یکی از اسموتی­ هایی که در کافی‌شاپ‌ها بسیار پرطرفدار است و اغلب کافی‌شاپ‌ها مواد اولیه آن را همیشه حاضر دارند، اسموتی توت‌فرنگی و موز و کنسرو آناناس است. البته در برخی از کافه‌ها از آناناس استفاده نمی‌شود و با نام اسموتی توت و موز سرو می‌شود. ترکیب دو میوه موز و توت‌فرنگی بسیار خوشمزه بوده و طعم دل‌انگیزی دارد. برای تهیه این اسموتی نیاز به یک عدد موز، 1 لیوان توت‌فرنگی، نصف لیوان آناناس خرد شده و نصف لیوان بستنی وانیلی یا شیر است.

لازم به ذکر است که اگر به کالری اسموتی فکر نمی‌کنید می‌توانید یک قاشق خامه نیز به آن اضافه کنید. بهتر است توت‌فرنگی، موز و آناناس یخزده باشد و درصورتی‌که این میوه‌ها یخ‌زده نیستند می‌توانید از چند قالب یخ استفاده کنید. این اسموتی خوشمزه به این صورت است که ابتدا تمامی میوه‌ها را خرد کرده و در فریزر گذاشته تا یخ بزند. بعد از یخ زدن میوه‌ها ابتدا شیر سرد را به همراه خامه در مخلوط‌کن هم بزنید سپس میوه‌های یخ‌زده را به آن اضافه کنید تا اسموتی حاضر شود. در صورت تمایل می‌توانید بستنی را در انتها به آن اضافه کنید ولی خیلی هم نزنید.

حال زمان آن است که اسموتی را در لیوان سرو کنید و آن را با تکه‌های میوه تزئین نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر میوه‌ها یخ‌زده نباشند باید از چند قالب یخ استفاده کنید. استفاده از یخ سبب می‌شود اسموتی شما شیرینی کمتری داشته باشد و باید برای شیرین‌تر شدن آن از شکر استفاده کنید. در ضمن به خاطر داشته باشید که برای جذاب‌تر شدن طعم اسموتی می‌توانید از کمپوت آناناس نیز استفاده کنید.

اسموتی میکس بری (آلبالو، بلوبری، تمشک، شاه‌توت)

اسموتی میکس بری (آلبالو، بلوبری، تمشک، شاه‌توت)

  • مواد لازم :

–  توت‌فرنگی یا شاه‌توت نیم پیمانه
– تمشک و بلوبری نیم پیمانه
– انگور قرمز نیم پیمانه

طرز تهیه :

اسموتی میکس بری یکی از خوشمزه‌ترین و درعین‌حال خوش‌رنگ‌ترین اسموتی هایی است که در کافی‌شاپ‌ها سرو می‌شود. این اسموتی طرفداران خاص خود را دارد و اسموتی است که اغلب در فصل گرما سرو می‌شود. بلوبری، تمشک، آلبالو و شاه‌توت و در برخی از موارد توت‌فرنگی، جزء مواد اصلی و اولیه این اسموتی خوش‌رنگ و لعاب هستند. در بعضی از دستورها از میوه‌های دیگر مانند موز نیز استفاده می‌کنند اما در دستور اصلی، فقط از میوه‌های بری به همراه ماست برای تهیه این اسموتی استفاده می‌شود.
در ابتدا نیم پیمانه از توت‌فرنگی یا شاه‌توت را به همراه نیم پیمانه از تمشک و بلوبری در فریزر می‌گذاریم تا یخ بزند. حال کمی آب به همراه نیم پیمانه انگور قرمز که به‌عنوان شیرین‌کننده است را با ماست در مخلوط‌کن یا غذا ساز می‌ریزیم و آن‌ها را باهم مخلوط می‌کنیم. پس از مخلوط شدن، میوه‌های یخ‌زده را به آن اضافه کرده تا یکدست شود. اگر دوست دارید اسموتی شما مزه شیرین‌تری داشته باشد می‌توانید از شکر استفاده کنید. لازم به ذکر است که در تمام اسموتی ها می‌توانید به جای شکر از عسل نیز استفاده کنید تا اسموتی شما ازلحاظ ارزش غذایی سالم‌تر باشد.

اسموتی انبه

اسموتی انبه

  • مواد لازم :

– انبه یک پیمانه
– ماست یک‌دوم پیمانه
– آب‌پرتقال یک‌چهارم پیمانه
– قالب یخ 4 تا 5

طرز تهیه :

یکی از اسموتی های شیرین و البته خاص پسند اسموتی انبه است. دلیل محبوبیت و خاص بودن این اسموتی عطروطعم بی‌نظیر انبه است. طرفداران این اسموتی بعد از اولین تجربه خود از خوردن این اسموتی دیگر علاقه‌ای به خوردن سایر طعم‌ها ندارند و اغلب همین طعم را در کافی شاپ ها سفارش می‌دهند. انبه برای جوان‌سازی پوست بسیار مناسب است و اسموتی انبه نیز این خواص را در خود حفظ می‌کند.
برای تهیه اسموتی انبه نیاز به یک پیمانه انبه یک‌دوم پیمانه ماست و یک‌چهارم پیمانه آب‌پرتقال است. البته کمی برگ نعنا و 4 تا 5 قالب یخ نیز نیاز است. برای تهیه این اسموتی خوشمزه همه موارد را باید داخل غذا ساز یا مخلوط‌کن بریزید و پس از چند دقیقه هم زدن می توانید آن را نوش جان کنید.
در نظر داشته باشید که می‌توانید انبه‌های خرد شده را در فریزر بگذارید و بعد از یخ زدن آن را با شیرهای طعم دار مانند شیر نارگیل و کمی شکر مخلوط‌ کنید. این اسموتی انبه طرفداران بیشتری دارد.

یکی از اسموتی های شیرین و البته خاص پسند اسموتی انبه است، انبه برای جوان‌سازی پوست بسیار مناسب است و اسموتی انبه این خواص را در خود حفظ می‌کند.

اسموتی موز شکلات

اسموتی موز شکلات

  • مواد لازم :

– شیر طعم دار یک فنجان
– ماست وانیلی 100 گرم
– موز یخ‌زده یک عدد
– چیپس شکلات نصف فنجان

طرز تهیه :

در برخی از اسموتی ها علاوه بر میوه که پایه اصلی اسموتی است از موادی مانند شکلات نیز استفاده می‌کنند. تقریباً همه افراد از خوردن شکلات لذت می‌برند و به همین دلیل از آن در اسموتی ها استفاده می‌شود. اسموتی موز شکلات یکی از این اسموتی های شکلاتی محبوب است. لازم به ذکر است که اسموتی شکلاتی حتماً با میوه‌های شیرین ترکیب نمی‌شود و اسموتی هایی مانند اسموتی تمشک شکلات نیز نوعی دیگر از این اسموتی ها هستند. طرز تهیه این اسموتی به این صورت است که یک فنجان شیر طعم دار مانند شیر سویا یا شیر خامه را با 100 گرم ماست وانیلی مخلوط کرده و به همراه یک موز یخ‌زده و نصف فنجان چیپس شکلات در مخلوط‌کن می‌ریزیم. پس از مخلوط شدن و یکدست شدن مواد اسموتی خوشمزه موز شکلات برای سرو حاضر است.

اسموتی هندوانه نعنا

اسموتی هندوانه نعنا

  • مواد لازم :

– هندوانه خرد شده 200 گرم
– نعنا 2 قاشق غذاخوری یا نصف قاشق چای‌خوری نعنا خشک
– ماست نصف فنجان
– عسل یک قاشق

طرز تهیه :

اسموتی هندوانه نعنا جزء نوشیدنی‌هایی است که در فصل تابستان طرفداران بسیار زیادی دارد و سبب کاهش تشنگی در فرد می‌شود. این اسموتی علاوه بر کاهش دما و رفع تشنگی بسیار کم‌کالری‌تر از دیگر اسموتی ها بوده و این امر ازلحاظ رژیم غذایی بسیار قابل‌توجه است. برای تهیه اسموتی هندوانه نعنا تقریباً نیاز به 200 گرم هندوانه خرد شده است که تخم‌های آن جداشده و همچنین یخ‌زده باشد. علاوه بر این به 2 قاشق غذاخوری نعنا یا نصف قاشق چای‌خوری نعنا خشک نیاز است. نصف فنجان ماست و یک قاشق عسل برای شیرین کردن این اسموتی فراموش نشود. اگر می‌خواهید اسموتی سردتری داشته باشید می‌توانید چند قالب یخ به آن اضافه کنید و تمام مواد را در مخلوط‌کن بریزید. بعد از یکدست شدن مواد، می توانید اسموتی را در ظرف مخصوص آن بریزید و نوش جان کنید.

اسموتی در فصل بهار و تابستان طرفداران زیادی دارد و دلیل عمده آن خنک سرو شدن این نوشیدنی است. اسموتی ها بر اساس طعم‌های مختلف میوه حاضر می‌شوند و ازاین‌رو تنوع بسیار بالایی دارند. اسموتی می‌تواند از یک میوه یا ترکیب چند میوه حاضر شود و دارای طعم‌های شیرین، ترش یا ملس هستند. لازم به ذکر است که اسموتی موز توت‌فرنگی آناناس، اسموتی میکس بری و اسموتی هندوانه نعنا جزء اسموتی های پرطرفدار و محبوب در کافی شاپ ها هستند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.