طرز تهیه کمپوت توت فرنگی:2 روش+نکات مهم

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی:2 روش+نکات مهم

با یاد گرفتن طرز تهیه کمپوت توت فرنگی، این امکان برای شما ایجاد میشود که این میوه ی پرخاصیت را مدت زمان طولانی تری برای خودتان نگه دارید و در زمان دلخواه نوش جان کنید.

کمپوت توت فرنگی همان پخته شده ی میوه ی خام است که برای هضم راحت تر معده بسیار مفید است. در دو روش از طرز تهیه کمپوت توت فرنگی که برایتان آورده ایم سعی کرده ایم روش هایی را معرفی کنیم که در مراحل طرز تهیه، توت فرنگی بیش از حد پخته نشود و ویتامین و مواد مغذی آن از بین نرود. روش تهیه کمپوت در هر دو حالت به شکلی است که کاملا فواید و خاصیت هایش را حفظ میکند. با نزدیک شدن فصل گرما، شاهد ورود میوه خوشمزه ای به نام توت فرنگی به بازار هستیم. با توت فرنگی تازه میتوان علاوه بر انواع کمپوت و مربا از خواص بی شمار این میوه ی تابستانی نیز بهره مند شد. این میوه سرشار از ویتامین های مفید می باشد که برای سلامتی بسیار مفید است. همانطور که میدانید توت فرنگی جز آن دسته از میوه هایی است که در مدت زمان کمی تازگی و طراوت خود را از دست میدهد و رنگش رو به به تیرگی میرود. بهترین راه برای استفاده طولانی تر و مفیدتر از توت فرنگی آن است که طرز تهیه کمپوت توت فرنگی را به خوبی و با جزییات یاد بگیریم. در ادامه ی این مقاله طرز تهیه کمپوت توت فرنگی را با دو روش مختلف توضیح خواهیم داد.

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی

وسایل مورد نیاز برای تهیه ی کمپوت توت فرنگی

  1. شکر (یک ونیم پیمانه)
  2. آب (شش پیمانه)
  3. توت فرنگی تازه (یک کیلو نیم)
  4. وانیل (یک قاشق چایخوری)
  5. زمان لازم برای پخت و تهیه ی کمپوت توت فرنگی:1 ساعت

توضیح روش اول طرز تهیه کمپوت توت فرنگی

  • برای شروع کار بهتر است ابتدا توت فرنگی‌های درشت را از توت فرنگی های کوچکتر جدا کنید، آن‌ها را با دقت بشویید و تاج سبز آن را که محل رویش برگ توت فرنگی است را با چاقو جدا کنید، توجه داشته باشید که مرحله ی شستشو در طرز تهیه کمپوت توت فرنگی بسیار مهم می باشد و اگر آنها را به خوبی نشویید از لحاظ بهداشتی به مشکل میخوریم و ادامه ی کارمان نیز با مشکل روبرو خواهد شد. پس اگر فکر میکنید که توت فرنگی های شما دارای کثیفی و گردو غبار می باشند بهتر است آنها را حدود نیم ساعت در آب ولرم خیس کنید تا به طور کامل تمیز شوند.
  49 دانستنی ویتامین C (ویتامین ث)
  • در انتخاب توت فرنگی هایتان سعی کنید همه ی آنان را به یک اندازه و با دقت انتخاب کنید تا طرز تهیه ی کمپوت شما راحت تر انجام شود و کمپوت توت فرنگی تان ظاهری قشنگ‌تر پیدا کند. البته با برش زدن تیز می توانید توت فرنگی ها را یک اندازه کنید. پس از اینکه توت فرنگی‌ها را به طور کامل شستشو دادیدآن‌ها را در آبکش قرار دهید تا آب آن‌ها به طور کامل برود.

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی

  • اولین اقدام اصلی در طرز تهیه کمپوت توت فرنگی با قرار دادن قابلمه روی شعله ی گاز آغاز میشود.
  • آب و شکر را داخل یک قابلمه با اندازه ی مناسب بریزید و روی حرارت کم قرار دهید تا آب به همراه توت فرنگی ها بجوشد و شکر‌ها به طور کامل داخل اب جوش حل شوند.
  • پس از اینکه مخلوط آب و شکر حل شده ی شما در هنگام جوش دو قل خورد توت فرنگی‌های شسته شده را درون آن بریزید.
  • در طرز تهیه ی کمپوت توت فرنگی به روش اول باید دقت کنید که حرارت را به طور مداوم زیر قابلمه نگذارید،پس از یک قل حرارت را خاموش کنید و وانیل را اضافه کنید و به آرامی قابلمه تان را هم بزنید.
  • در مرحله ی اخر در طرز تهیه کمپوت توت فرنگی به روش اول باید صبر داشته باشید تا کمپوت توت فرنگی تان کاملا خنک شود؛ سپس آن را در یک ظرف شیشه‌ای زیبا قرار دهید و در یخچال قرار دهید تا سالم بمانند . کمپوت توت فرنگی را می‌توانید به صورت گرم یا سرد (حتی در فصل تابستان، با یخ) میل کنید.

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی

توضیح روش دوم طرز تهیه کمپوت توت فرنگی

  • همانند روش اول طرز تهیه کمپوت توت فرنگی که به طور مختصر برایتان توضیح دادیم ، ابتدا توت فرنگی‌های درشت را انتخاب کنید و آن‌ها را به خوبی شستشو دهید. (می‌توانید مانند روش بالا که توضیح دادیم ، برای مدتی توت‌ فرنگی ها را در آب ولرم بخیسانید تا گرد و خاک آنان به خوبی پاک شوند) جدا کردن برگ یا تاج سبز را فراموش نکنید که جز نکات ریز اما مهم در طرز تهیه کمپوت توت فرنگی میباشد.
  • باید سعی کنید همه توت ‌فرنگی‌های شما به یک اندازه باشند و ناهماهنگی در بین آنان وجود نداشته باشد ، حتی در طرز تهیه کمپوت توت فرنگی در روش اول گفتیم که میتوانید انسان را با چاقو برش بزنید تا همه یک اندازه و همسان شوند.
  چگونه کمپوت آناناس درست کنم؟طرز تهیه قدم ‌به ‌قدم
  • پس از اینکه توت فرنگی‌ها را با دقت شستید و آن‌ها برش زدید و یک سایز کردید بهتر است آنها را را در آبکش بگذارید تا آب آن‌ها به طور کامل برود.
  • حال توت ‌فرنگی هایتان را را در یک شیشه با در فلزی محکم بریزید و شیشه را از توت فرنگی های تازه پر کنید.
  • در طرز تهیه کمپوت توت فرنگی در روش دوم شما باید پس از گذراندن مراحل اولیه ،شکر و وانیل را به شیشه ی پر از توت فرنگی تان اضافه کنید و شیشه را پر از آب کنید ،این تفاوت اصلی طرز تهیه کمپوت توت فرنگی در روش اول و دوم میباشد.
  • پس از آنکه درب شیشه را محکم بستند. یک قابلمه را که ارتفاع آن از شیشه کمپوت توت فرنگی تان بلند‌تر است را انتخاب کنید و شیشه‌ها را درون آن قابلمه بگذارید.

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی

  • در طرز تهیه کمپوت توت فرنگی به روش دوم،قابلمه را تا حدی از آب پر کنید تا نصف قد شیشه‌ها در آب قرار گیرد . سپس باید در قابلمه را بگذارید و آن را روی شعله‌ی کم گاز قرار دهید. (توجه داشته باشید که که شعله گاز در طرز تهیه کمپوت توت فرنگی به روش دوم، باید کم باشد تا آب آهسته و به تدریج به جوش بیاید در غیر این صورت امکان شکستن و یا ترک برداشتن شیشه های کمپوت توت فرنگی شما وجود دارد.)
  • هنگامی که آب به جوش اند،حدود یک ربع بعد آن را خاموش کنید.
  • در مرحله ی آخر طرز تهیه کمپوت توت فرنگی به روش دوم بهتر است تمام مراحل را به دقت انجام دهید،پس شما باید دقیقا بعد از یک ربع حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید و صبر داشته باشید تا شیشه‌ها ی کمپوت توت فرنگی خوب خنک شوند، سپس آن‌ها را دونه دونه از آب خارج کنید و بگذارید تا به خوبی سرد شوند. حالا کمپوت توت فرنگی شما آماده‌ی سرو و پذیرایی از مهمانان و خانواده ی شما میباشد.اکنون می‌توانید آن ها را در یخچال بگذارید تا به طور کامل خنک شوند و سپس در هر زمانی که میل داشتید،آنان را نوش جان کنید. در ضمن شما میتوانید با یادگیری طرز تهیه کمپوت توت فرنگی و اماده کردن ان ، از این کمپوت خوشمزه برای تزیینات سفره و کیک و دسر و شیرینی نیز استفاده کنید. این بستگی به سلیقه و ذائقه شما دارد که کمپوت توت فرنگی را در کنار چه خوراکی بیشتر میپسندید.

در این مقاله سعی شده به خوبی طرز تهیه کمپوت توت فرنگی:2 روش+نکات مهم را به شما آموزش دهیم امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد و از تهیه کمپوت خود لذت ببرید.

No Comments

Post A Comment