چربی سوزی فوری شکم+11ماده غذایی

چربی سوزی فوری شکم+11مواد غذایی

چربی سوزی فوری شکم+11ماده غذایی

زمانی که صحبت از چربی سوزی و کاهش وزن به میان می‌آید افراد تمایل دارند در کنار فعالیت‌های بدنی از موادی استفاده کنند تا سرعت کاهش چربی را در بدنشان افزایش داده و زودتر به اندام ایده آل و متناسب خود دست یابند. با یک جستجوی ساده در گوگل متوجه خواهید شد که می‌توانید برای کاهش چند کیلوگرم از وزن خود و همچنین کاهش چربی برخی از نواحی بدن مثل شکم از برخی مواد غذایی نظیر فلفل یا سرکه سیب استفاده کنید. روغن نارگیل نیز یکی دیگر از موادی است که در این لیست قرار می‌گیرد. اما آیا حقیقتاً غذاهایی خاص با عنوان چربی سوز فوری وجود دارند. مطمئناً پاسخ دادن به این سؤال ساده نیست. بسیار مهم است که بدانیم هیچ کدام از غذاها چربی سوز نیستند اما قدرت چربی سوزی دارند یعنی می‌توانند بدن را به از دست دادن چربی تشویق کنند.
افزایش چربی شکمی نشان دهنده افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و همین‌طور بیماری‌هایی نظیر دیابت است که می‌تواند سلامت هرکسی را بدون توجه به سن، ژنتیک و عوامل دیگر تحت تأثیر قرار دهد. با انتخاب غذاهای مغذی و ترکیب آن‌ها با رژیم غذایی سالم ممکن است متوجه شوید که می‌توانید وزن خود را به‌راحتی از دست داده و از تجمع چربی در ناحیه شکم جلوگیری کنید. در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا در مورد ارتباط بین غذاهای خاص و تأثیر آن‌ها در سوزاندن چربی‌های بدن صحبت کنیم، اما قبل از آن دلایل جمع شدن چربی در ناحیه شکم را موردبررسی قرار می‌دهیم. سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • دلایل جمع شدن چربی‌های دور شکم
  • با چند سبزی چربی سوز فوری شکم آشنا شوید
  • میوه‌ها و نقش آن‌ها در کاهش چربی شکم
  • استفاده از حبوبات و غلات برای کاهش چربی شکم
  • تأثیر دانه‌ها بر چربی سوزی شکم
  • روغن‌های مفید برای چربی سوزی فوری شکم
  • معجزه مصرف آجیل در کاهش چربی شکم
  • گوشت و تأثیر آن در چربی سوزی شکم
  • کوچک کردن شکم با تخم مرغ
  • فلفل چیلی و چربی سوزی فوری شکم
  • استفاده از چای سبز برای کاهش چربی شکم
  • لبنیات و نقش آن ها در کاهش چربی شکم

دلایل جمع شدن چربی‌های دور شکم

دلایل جمع شدن چربی‌های دور شکم

تجمع چربی در ناحیه شکم بسیار خطرناک بوده و ارتباط نزدیکی با بیماری‌های قلبی و عروقی دارد و می‌تواند تهدیدی برای سلامت فرد به شمار آید. هورمون‌ها در تعیین توزیع چربی بدن نقش مهمی دارند و می‌توانند به‌عنوان اصلی‌ترین دلایل تجمع چربی‌های شکمی معرفی شوند. عدم تعادل هورمونی می‌تواند به افزایش گرسنگی، متابولیسم پایین و افزایش سطح استرس در بدن منجر شده و درنتیجه‌ی آن تجمع چربی در ناحیه شکم رخ دهد.

اگر ژن‌ها دلیل چاقی شما باشند بنابراین ممکن است بیش‌تر در معرض تجمع چربی شکمی قرار بگیرید. استرس هم می‌تواند از طریق افزایش سطح کورتیزول در بدن یا افزایش تمایل به مصرف مواد غذایی سبب افزایش چربی در ناحیه شکم شود. یکی دیگر از دلایل بروز چربی در ناحیه شکم کمبود خواب است. نداشتن خواب کافی در طول شبانه روز در بدن هورمون استرس تولید کرده و می‌تواند به افزایش وزن منجر شود. علاوه بر موارد فوق تحقیقات نشان داده است که تجمع چربی در ناحیه شکم تا مقدار زیادی به رژیم غذایی فرد نیز مرتبط خواهد بود. در ادامه برخی از این دلایل تغذیه‌ای در کنار دلایل دیگر توضیح داده شدند:

  1. غذاها و نوشیدنی‌های قندی: این مواد غذایی یکی دیگر از دلایل ایجاد چربی‌های شکمی هستند. این مواد غذایی حاوی مقدار زیادی مواد افزودنی، نگه‌دارنده‌ها و رنگ‌های مصنوعی هستند که به‌طور عمده در تولید چربی شکم نقش دارند.
  2. الکل: الکل به شکل قند در بدن شکسته شده و شکر بیش از حد در بدن نیز به چربی تبدیل می‌شود. قند اضافی ناشی از مصرف الکل می‌تواند منجر به التهاب شده و چاقی شکمی نتیجه همین التهاب خواهد بود.
  3. چربی‌های ترانس: این چربی‌های ناسالم که در غذاهای فراوری‌شده و سرخ‌شده یافت می‌شود تمایل دارند در ناحیه شکم جمع شوند. چربی‌های ترانس بالا سوخت‌وساز بدن را کاهش داده و تعداد رادیکال‌های آزاد اکسیژن را که برای بدن مضر است افزایش می‌دهند.
  4. عدم فعالیت: غیر فعال بودن می‌تواند منجر به انباشت چربی در ناحیه شکم شود. داشتن یک سبک زندگی بدون تحرک دلیل اصلی افزایش شیوع چاقی در جهان است. مشاغل پشت میز، قرار گرفتن در یک وضعیت ثابت و عدم تحرک سبب بروز چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن می‌شود.
  5. رژیم‌های کم پروتئین: داشتن رژیم کم پروتئین بسیار مضر بوده و می تواند منجر به چربی شکمی شود. پروتئین‌ها اصلی‌ترین منابع بدن شما بوده که برای رشد موها و عضلات بسیار مفیدند. کمبود پروتئین در رژیم غذایی می‌تواند منجر به استرس، التهاب و کند شدن متابولیسم در بدن شود.
  6. یائسگی: بانوان در زمان گذر از دوران یائسگی تغییرات هورمونی را در بدن خود تجربه می‌کنند. سطوح بالای کورتیزول در این دوران می‌تواند به افزایش چربی در ناحیه شکم منجر شود.
  7. باکتری‌های روده‌ای: باکتری‌های روده‌ای به هضم غذا کمک کرده و از تجمع چربی در شکم جلوگیری می‌کنند. خوردن غذاهایی مانند غذاهای فرآوری شده و سرخ‌شده مانع از رشد این باکتری‌ها در بدن شده و می‌تواند دلیلی برای ایجاد چربی شکمی باشد. مصرف ماست کم‌چرب، نوشیدنی پروبیوتیک یا ترشی کلم به افزایش تعداد باکتری‌های خوب روده و از دست رفتن چربی‌های شکمی کمک می‌کند.
  8. آب‌میوه‌های صنعتی: آب‌میوه‌های بسته‌بندی‌شده در بطری یا پاکت به دلیل دارا بودن طعم و رنگ مصنوعی، مواد نگهدارنده و شکر برای بدن مضر هستند و می‌تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد.
  9. رژیم‌های کم فیبر: استفاده از مواد غذایی کم فیبر مانند برنج و آرد سفید می‌تواند در افزایش وزن و تجمع چربی در ناحیه شکم تأثیرگذار باشد. فیبر غذایی باعث افزایش سیری و کمک به حرکت مدفوع در روده بزرگ شده و از انباشت چربی در شکم جلوگیری می‌کند.

پیروی از یک رژیم غذایی ناسالم و غنی از مواد غذایی فرآوری شده، شیرین و پرچرب و عدم مصرف غذاهای پر فیبر و پرپروتئین می‌تواند منجر به تجمع چربی در ناحیه شکم شود.

با چند سبزی چربی سوز فوری شکم آشنا شوید

تعجبی ندارد که برخی از غذاها به‌طور معمول در رژیم غذایی باکیفیت و سالم یافت می‌شوند و سبزی‌ها یک دسته از آن‌ها هستند. مطالعات نشان داده است که سبزیجاتی با برگ سبز تیره مثل اسفناج می‌توانند به کاهش چربی شکم و مشکلات کبدی کمک کنند و همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهند. سبزیجاتی مثل گل کلم، کلم پیچ، تربچه، هویج، لوبیا سبز، کلم بروکلی و شلغم سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آب و فیبرهای رژیمی هستند. این سبزیجات پر فیبر با افزایش متابولیسم به هضم غذا و پاک کردن روده بزرگ کمک کرده و می‌توانند به‌عنوان چربی سوز فوری شکم مورد استفاده قرار گیرند.

کلم بروکلی یکی از بهترین سبزیجات چربی سوز شکم شناخته شده است. کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به سرطان تنها بخشی از فواید بی نظیر این گیاه جادویی است. در واقع کارشناسان معتقدند که مصرف کلم بروکلی سبب می‌شود تا قند در بدن فرصت شکسته شدن پیدا نکند و به دیابت نوع 2 منجر نشود. مواد مغذی موجود در کلم بروکلی باعث کاهش سموم، کاهش التهاب، افزایش میزان سوخت‌وساز بدن و بهبود ایمنی در بدن می‌شود. مصرف بروکلی به صورت کبابی یا بخار پز شده در سالاد و سوپ می‌تواند به کاهش چربی شکم در مدت زمان کم کمک کند.

ترشی کلم یک غذای تخمیر شده است که منبع خوبی از پروبیوتیک ها یا باکتری‌های خوب روده است که به کاهش نفخ و بهبود گوارش کمک می‌کند. به گفته محققان سطح پایین ویتامین D در بدن با چاقی شکمی مرتبط است. قارچ یک پروتئین گیاهی کم کالری و سرشار از آب است که منبع خوبی از ویتامین D است. به راحتی می‌توانید با قارچ سوپ درست کنید و یا آن را به انواع سالاد و ساندویچ خود اضافه کرده و بدون نگرانی از افزایش کالری، از خوردن آن لذت ببرید.

میوه‌ها و نقش آن‌ها در کاهش چربی شکم

میوه‌ها و نقش آن‌ها در کاهش چربی شکم

میوه‌ها سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند، از این‌رو بخش ضروری رژیم غذایی روزانه برای کاهش چربی شکم محسوب می‌شوند. با این حال مصرف بیش از حد میوه در روز توصیه نمی‌شود. فراموش نکنید که میوه‌ها در کنار مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی حاوی مقدار زیادی قند هستند لذا مصرف زیاد آن‌ها می‌تواند دلیلی برای بروز چاقی در بدن باشد. مرکباتی مثل نارنگی، لیمو، پرتقال و میوه‌ای مثل کیوی می‌توانند متابولیسم بدن شما را افزایش دهند. از دیگر میوه‌های چربی سوز می‌توان به سیب، هندوانه، انگور و توت‌فرنگی اشاره کرد.

  مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت قلب

گریپ فروت نیز یکی دیگر از میوه‌هایی است که به‌عنوان چربی سوز فوری شکم شناخته شده است. این میوه بسیار کم کالری است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای سایر میوه‌های پرکالری بوده و به‌ احتمال زیاد باعث کاهش وزن خواهد شد. به دلیل وجود ماده‌ای در سیب به نام پکتین این میوه نیز بعنوان میوه‌ای چربی سوز معرفی شد. سرکه سیب نیز شامل اسید استیک بوده و می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد. علاوه بر این سرکه سیب حاوی مواد مغذی مانند تیامین، ریبوفلاوین، فولات، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم و مقدار کمی ویتامین C است که می‌تواند به سلامت بدن کمک کند. مصرف یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در رژیم غذایی هیچ خطری نداشته و می‌تواند مانع از تجمع چربی در ناحیه شکم شود.

تمشک مملو از فیبر و پلی فنل هایی نظیر آنتوسیانین و الاگینانینس است. فیبر موجود در تمشک حرکت مدفوع در روده‌ها و عمل دفع را بهبود می‌بخشد و همچنین برای مدت زمان طولانی شما را سیر نگه می‌دارد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در تمشک کمک می‌کنند تا رادیکال‌های مضر و آزاد اکسیژن در بدن از بین رفته و در نتیجه التهاب و چاقی ناشی از آن در بدن کاهش یابد. مصرف تمشک در وعده‌های صبحانه بسیار مفید خواهد بود.

استفاده از حبوبات و غلات برای کاهش چربی شکم

دال عدس غنی از پروتئین بوده و چربی کمی داشته و بسیار کم کالری است. پروتئین موجود در دال عدس توده عضلانی را کاهش می‌دهد و با افزایش سرعت سوخت‌وساز بدن، عملکرد کلی آن را بهبود می‌بخشد. دال عدس آب پز شده سالم‌تر از دال عدس سرخ‌شده یا ادویه‌دار است.

  8 خاصیت استثنایی عدس برای سلامتی+مراحل فرآیند کنسرو عدس

لوبیا و سایر حبوبات منابع خوبی از پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و مصرف منظم آن‌ها می‌تواند گرسنگی را از شما دور کرده و مانع از پرخوری شود. همچنین حبوبات یک منبع عالی پروتئین برای گیاه‌خواران و وگن ها هستند. سعی کنید سه نوع از حبوبات مختلف را باهم مخلوط کنید تا تمام ریز مغذی‌های بدنتان تأمین شود.

اگر در فکر از بین بردن چربی‌های شکمی خود هستید بلغور جو دوسر می‌تواند یک غله مؤثر و مفید برای کاهش وزن باشد. جو سرشار از فیبر بوده و به هضم غذا کمک می‌کند. همچنین حاوی کربوهیدرات‌های نامحلول است که گرسنگی را از شما دور کرده و انرژی لازم برای تمرینات بدنی را فراهم می‌سازد. همچنین بلغور جودو سر می‌تواند چربی بدن را کاهش دهد. اگر در رژیم غذایی خود به دنبال یک میان وعده سالم و مغذی هستید اوتمیل انتخاب مناسبی خواهد بود. اوتمیل که ترکیبی از جو دوسر، شیر و عسل یا شیره انگور است می‌تواند به عنوان یک میان وعده مغذی و خوشمزه مورد استفاده قرار گیرد.

حبوبات و غلات به این دلیل که منبع خوبی از پروتئین، فیبر و انواع ویتامین ها هستند می‌توانند در کاهش وزن و چربی سوزی شکم مفید باشند. مصرف منظم این گروه از مواد غذایی گرسنگی را از شما دور کرده و سوخت‌وساز بدنتان را بهبود می‌بخشد.

تأثیر دانه‌ها بر چربی سوزی شکم

تأثیر دانه‌ها بر چربی سوزی شکم

دانه‌های کامل مانند ارزن، کینوا و برنج قهوه‌ای منابع خوبی از پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند. مصرف این دانه‌ها به کاهش گرسنگی، هضم غذا و پاک‌سازی روده بزرگ کمک کرده و به‌نوبه خود می‌تواند چربی‌های شکم را از بین ببرد.
دانه چیا نیز برای کاهش وزن بسیار مفید است. در حال حاضر از دانه چیا در انواع اسموتی و سالاد استفاده‌شده، همچنین از آن به‌ عنوان غلات کامل در صبحانه استفاده می‌شود. دانه چیا منبع عالی از پروتئین و چربی‌های سالم است و دو قاشق غذاخوری از آن حاوی 10 گرم فیبر است. مصرف دانه‌ی چیا می‌تواند از اضافه وزن جلوگیری کرده و سبب بهبود هضم، سلامت روده‌ها و افزایش سوخت‌وساز بدن شود و در نتیجه‌ی همه‌ی این‌ها می‌تواند به کاهش وزن پایدار منجر شود.

روغن‌های مفید برای چربی سوزی فوری شکم

روغن‌زیتون یک گزینه عالی برای کاهش وزن و سلامت کلی بدن است زیرا به کاهش کلسترول بد خون یا همان LDL کمک کرده و سطح کلسترول خوب خون یا همان HDL را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید برای آشپزی یا در سالادهای مختلف از روغن‌زیتون استفاده کنید.

روغن نارگیل یکی دیگر از روغن‌های مفید برای بدن است که تأثیر خوبی بر سطوح چربی خون دارد و حتی ممکن است به کاهش چربی شکم کمک کند. روغن نارگیل با چربی‌های سالمی که دارد سبب کاهش کلسترول بد خون شده و هضم غذا و ایمنی کلی بدن را بهبود می‌بخشد. برای پخت‌وپز باید از روغن نارگیل مخصوص پخت وپز استفاده شود. روغن نارگیل کالری بالایی دارد و حاوی چربی اشباع‌شده است بنابراین خوردن بیش از حد آن می‌تواند اثری معکوس بر کاهش وزن داشته باشد.

طرفداران روغن نارگیل معتقدند که‌تری گلیسیرید موجود در این روغن به راحتی توسط بدن جذب‌شده و ازاین‌رو می‌تواند در کاهش چربی شکم مؤثر باشد.

معجزه مصرف آجیل در کاهش چربی شکم

معجزه مصرف آجیل در کاهش چربی شکم

بادام حاوی چربی و پروتئین سالم بوده و می‌تواند مدت زمان طولانی شما را سیر نگه دارد. بادام منبع خوبی از مواد مغذی جهت سوختن چربی برای گیاه‌خواران است. آن‌ها همچنین دارای امگا 3 هستند و انرژی و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند. کره بادام‌زمینی یک گزینه عالی برای وعده صبحانه بوده و همچنین می‌تواند در انواع اسموتی مورد استفاده قرار گیرد. کره بادام‌زمینی حاوی پروتئین و چربی‌های سالم است که احتمال افزایش وزن را کاهش می‌دهد با این حال مراقب باشید و در هر وعده غذایی بیش‌تر از یک قاشق غذایی از آن مصرف نکنید.

آجیل‌هایی مانند گردو، میوه بلوط و پسته برای کاهش وزن مفید هستند. آن‌ها با چربی‌ها و پروتئین‌های سالمی که دارند باعث افزایش میزان سیری در بدن شده، طعم و مزه غذا را بهبود بخشیده و مانع از خوردن میان وعده‌ها می‌شوند. تحقیقات نشان داده افرادی که به طور منظم و به میزان مناسب آجیل مصرف می‌کنند از چربی‌های شکمی کمتری برخوردارند.

گوشت و تأثیر آن در چربی سوزی شکم

ماهی یک منبع عالی پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 است. پروتئین باعث ایجاد عضله شده و اسیدهای چرب امگا 3 سبب کاهش التهاب در بدن و افزایش متابولیسم می‌شوند. همچنین التهاب پایین احتمال ابتلا به اضافه وزن ناشی از استرس و التهاب را کاهش می‌دهد.

در هر 85 گرم مرغ 25 گرم پروتئین وجود دارد. به این دلیل است که گوشت مرغ به‌عنوان یک غذای چربی سوز در انواع رژیم غذایی معرفی می‌شود. مرغ یک غذای کاملاً سالم است به خصوص برای کسانی که در تلاش هستند که وزن خود را کاهش دهند. تحقیقات نشان داده است که وعده‌های غذایی حاوی 25 گرم پروتئین مرغ در روز می‌تواند مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه داشته و در نهایت به منجر به کاهش وزن شود.

کوچک کردن شکم با تخم مرغ

کوچک کردن شکم با تخم مرغ

یک مطالعه موردی بروی دو گروه از افراد که به دنبال کاهش وزن بودند صورت گرفته بطوریکه گروه اول در وعده صبحانه تخم‌مرغ می‌خوردند و گروهی دیگر از نان شیرمال در وعده صبحانه استفاده می‌کردند. اگرچه میزان کالری دریافتی دو گروه یکسان بود اما نتایج بسیار شگفت‌انگیز بود. افرادی که در وعده صبحانه تخم‌مرغ مصرف کردند 65 درصد بیش‌تر وزن از دست داده و دور کمر آن‌ها تا 34 درصد کاهش یافته است و این بدین دلیل است که تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین و ویتامین‌های محلول در آب و چربی است که حالت گرسنگی را از بین برده و در رشد و تقویت عضلات موثر خواهد بود.

فلفل چیلی و چربی سوزی فوری شکم

فلفل چیلی مانند کاین، چیلی سبز و چیلی قرمز سرشار از ویتامین C و کپسایسین است. کپسایسین یک ماده مغذی است که بعد از خوردن آن متابولیسم بدن افزایش می یابد در نتیجه می تواند در کاهش چربی‌های شکم موثر باشد. مطالعات نشان داده است که خوردن یک پیش غذا حاوی کپسایسین می‌تواند به خوردن کالری کمتر در طول وعده اصلی غذایی کمک کند.
می‌توانید کاین یا چیلی قرمز را به سالاد خود اضافه کنید و از چیلی سبز برای مزه دار کردن گوشت و یا املت استفاده کنید. این ادویه بی نظیر نه تنها طعم و مزه غذا را بهبود می‌بخشد می‌تواند در تناسب‌اندام و باریک شدن شما مؤثر باشد. مصرف فلفل چیلی می‌تواند در کاهش وزن شما مؤثر بوده و همچنین مانع از تجمع چربی در ناحیه شکم شود.

استفاده از چای سبز برای کاهش چربی شکم

استفاده از چای سبز برای کاهش چربی شکم

چای سبز غنی از آنتی‌اکسیدان است اما در مقابل هر ادعایی باید کمی محتاط عمل کرد. چای سبز حاوی ترکیبات شناخته‌شده‌ای شبیه کافئین به نام آلکالوئیدها است که تاثیری محرک داشته و به افزایش سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند. دقت کنید چای سبز یک محرک چربی است و به طور مستقیم در کاهش چربی بدن نقشی ندارد. مکمل‌های زیادی از چای سبز در بازار موجود بوده که به غول چربی سوزی معروف هستند. این ماده شگفت‌انگیز سهم منصفانه‌ای در سلامتی داشته و تنها برای کاهش وزن بکار نمی‌رود. چای سبز می‌تواند هضم را در بدن بهبود بخشد و سوخت‌وساز بدن را افزایش دهد و در نتیجه به کاهش وزن کمک کند.

لبنیات و نقش آن ها در کاهش چربی شکم

محصولات لبنی پرچرب مثل شیر، ماست و پنیر فتا حاوی مواد مغذی بوده وبرای مدت زمان طولانی می‌توانند شما را سیر نگه‌دارند و در نتیجه به کاهش وزن منجر شوند. شیر بدون چربی عاری از مواد مغذی بوده و نمی‌تواند همانند لبنیات پرچرب شما را سیر نگه دارد.
مصرف ماست در وعده‌های غذایی سبب افزایش باکتری‌های خوب روده‌ای شده و به سلامت روده‌ها و هضم غذا کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده زنانی که پروبیوتیک بیشتری در روز مصرف می‌کنند وزن بیشتری در مقایسه با دیگران از دست می‌دهند. اگر به دنیال کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های شکم هستید ماست را در رژیم غذایی خود بکار برید. حتی می‌توانید بعنوان سس آن را بروی سالاد بریزید و یا در آماده کردن انواع اسموتی ها از آن استفاده کنید.

چربی جمع شده در ناحیه شکم بسیار سفت‌وسخت بوده و در یک روز از بین نمی‌رود با این حال با پیروی از یک رژیم غذایی سالم و حفظ آن می‌توان به نتایج قابل توجهی در کاهش وزن دست‌یافت. با خوردن غذاهای مفید نظیر حبوبات، غلات، میوه و سبزیجات، روغن‌های مفید نظیر روغن‌زیتون و نارگیل می‌توان تا میزان زیادی مانع از تجمع چربی در ناحیه شکم شده و از افزایش وزن جلوگیری کرد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.